Zombieland_-Double-Tap_ps_1_jpg_sd-low_Copyright-2019-CTMG-Inc-All-Rights-Reserved

Zombieland: Double Tap (2019) recensie

Zombieland_-Double-Tap_ps_1_jpg_sd-low_Copyright-2019-CTMG-Inc-All-Rights-ReservedBloeddorstige en niet al te snuggere wezens domineren de post-apocalyptische wereld terwijl een handjevol overlevenden alle kennis en resources aanwenden om te overleven. In de rijke filmgeschiedenis zijn er al ontelbaar veel zombie-films gemaakt, maar weinig films zijn zo leuk en vermakelijk als de horrorkomedie Zombieland en diens vervolg Zombieland: Double Tap. Vanaf 25 maart verkrijgbaar op Blu-ray Disc in een kwalitatief uitstekend en met extra’s gevuld duopack.

Na het avontuur in het eerste deel, wonen Columbus (Jesse Eisenberg), Tallahassee (Woody Harrelson), Wichita (Emma Stone) en Little Rock (Abigail Breslin) vredig samen in het verlaten Witte Huis. Waar zij er het beste van proberen te maken en zombies alleen nog maar als tijdverdrijf uitschakelen. Maar de wereld komt weer compleet op zijn kop te staan als Wichita en Little Rock verdwijnen nadat Columbus zijn vriendin ten huwelijk heeft gevraagd. Samen met Tallahassee zet hij de achtervolging in. Met de niet al te slimme Madison (Zoey Deutch) en de doortastende zombie-killer Nevada (Rosario Dawson) als hen nieuwe partners in crime.

Dubbel zo leuk
Zombieland: Double Tap viert het tienjarig jubileum van Zombieland. Een hilarische horrorkomedie en het tweede deel is net zo leuk (en op sommige momenten zelfs leuker) dan het eerste deel. Niet alleen de originele cast, maar ook regisseur Ruben Fleischer keerde terug om het tweede deel in goede banen te leiden en dat werpt zijn vruchten af. Het is weer net zo goor, bloederig, onzinnig en grappig als voorheen terwijl nieuwkomer Zoey Deutch als de irritante Madison een geweldige verrijking is en voor veel hilariteit zorgt. We hebben er dan weliswaar 10 jaar op moeten wachten, maar dat wordt ruimschoots beloond met een hilarische film.

Duopack
Om het feest nog leuker te maken verschijnt er op 25 maart een duopack met zowel Zombieland als Zombieland: Double Tap. Een mooie uitgave van de films die uitstekende beeld- en geluidskwaliteit, maar ook enorm veel extra’s bevat. Een mooi moment om de films in huis te halen hoewel het tweede deel ook los te verkrijgen en te huur is. Het enige nadeel is dat er een luxueuzere verpakking ontbreekt, want dat had het feest echt compleet gemaakt. Desalniettemin heb ik niets te klagen, want ik heb mij uitstekend vermaakt met de inhoud. Het zijn dan ook films die je keer op keer kunt kijken en nimmer vervelen terwijl het gezien de actuele ontwikkelingen in de wereld het wel fijn is om even de zorgen opzij te zetten door een luchtige, hilarische en smerige zombie-film af te spelen.

Waardering: 4 uit 5.