Artikel algemeen

ZBox Time Travel Edition review

Ik had nog nooit eerder gehoord van de ZBox. Totdat ik van de webshop Zavvi een e-mailtje ontving met de vraag of ik eens een kritische blik wilde werpen op deze box vol met officiële film merchandise. Daar kon ik als filmliefhebber en verzamelaar natuurlijk geen nee op zeggen! Afgelopen week mocht ik dan mijn eerste ZBox ontvangen en wat is mijn oordeel over dit product? Dat lees je in mijn review over de ZBox Time Travel Edition.

Allereerst is het handig om even uit te leggen wat de ZBox is. De ZBox is een verassingsbox vol met officiële merchandise van films en games die aan een specifiek thema zijn gerelateerd. Zo verschenen er al eerder boxen met als thema retro games, superhelden en animatie. Deze maand is tijdreizen het thema en dat heeft te maken met het dertigjarige bestaan van de Back to the Future franchise. De ZBox verschijnt iedere maand en je kunt als consument ook een abonnement afsluiten zodat je geen editie mist! De volgende ZBox zal in het teken staan van de nieuwe Star Wars-film Star Wars Episode VII The Force Awakens.

Oké, en dan is het moment aangebroken om de surprisedoos open te maken. Het eerste wat mij opvalt is dat deze aan de binnenkant in de stijl van het thema is bedrukt. Ik vind het fijn dat de geselecteerde merchandise niet in een onaantrekkelijk kartonnendoos is gekwakt en het is ook prettig dat je niet nog met inpakpapier of iets dergelijks aan de slag moet als je de ZBox cadeau doet aan iemand. Maar goed, het gaat natuurlijk wel om de inhoud. Is de ZBox en diens inhoud het maandelijkse bedrag van 28,95 euro waard?

Nou, het eerste waar mijn oog op valt is de voor de ZBox exclusief geproduceerde Pop! Vinyl Marty McFly, het personage dat in Back to the Future part II een hoofdrol heeft. Sowieso zijn de Pop! Vinyl figuren een leuke eyecatcher, maar een exclusieve versie is toch wel echt een leuke traktatie. Maar ik ben ook erg te spreken over het geinige Blinkwatch horloge dat toch wel een futuristisch karakter heeft. En in een ZBox dat in het teken staat van tijdreizen, mag een paar Doctor Who sokken niet ontbreken! Wat ook exclusief voor deze editie van de ZBox werd gemaakt, is de graphic novel Chrononauts van Mark Millar en Sean Gordon Murphy. En natuurlijk gaat deze Engelstalige grafische roman over tijdreizen. Om de box compleet aan te vullen is er ook een The ZBox Magazine toegevoegd met weetjes over tijdreizen, films over tijdreizen, leuke quotes uit de futuristische animatieserie Futurama en een overzichtje van een aantal aan tijdreizen gerelateerde songs die niet op je playlist mogen ontbreken.

Oké, de doos is uitgepakt. Marty heeft een plekje in de filmkamer afgedwongen, het horloge ligt naast hem, de grafische roman ligt inmiddels op het nachtkastje en de sokken liggen in de sokkenlade. De inhoud stelt zeker niet teleur, maar op de Pop! Vinyl van Marty McFly na, had ik ook niet echt een wauw-gevoel. Ik heb dan ook niet de drang om gelijk een jaarabonnement af te sluiten, maar met de mogelijkheid om een maandabonnement af te sluiten, denk ik er toch wel serieus over na om het eens te proberen. Want een maandelijks bedrag van 28,95 euro is niet veel geld terwijl de inhoud van de ZBox een waarde van rond de 50 euro vertegenwoordigt.

Zbox Time Travel Edition

Het abonnement van de ZBox is verkrijgbaar op www.zavvi.nl.

Met dank aan Zavvi.nl voor de ZBox Time Travel Edition.

8 gedachten over “ZBox Time Travel Edition review

1. Ik ben altijd benieuwd naar dit soort dozen, maar ben altijd bang dat je allemaal dingetjes krijgt die je of niet leuk vindt of die zwaar onder de kosten van de doos zelf zitten. Handige review, dus. 😉 (Al ben ik wel heel erg benieuwd wat er in de TFA doos zal zitten)