Wicked Witches (2018) recensie

Wicked WitchesSource 1 Media heeft onlangs de horrorfilm Wicked Witches uitgebracht en de hoes van de DVD is enorm uitnodigend. Een afgrijselijk wezen met zwarte ogen en bloedvegen op het gezicht siert de hoes van de DVD en als liefhebber van (foute) horrorfilms spreken dit soort films mij aan. Soms heb ik het geluk dat ik een verborgen parel ontdek hoewel het in 9 van de 10 gevallen een film is om snel weer te vergeten. Helaas behoort Wicked Witches tot de laatste categorie.

Vreemd gedragende mensen
Het verhaal draait om Mark (Duncan Casey). Een jongeman die zojuist door zijn vrouw het huis is uitgezet en aan verschrikkelijke nachtmerries lijdt. Hij besluit om op een afgelegen boerderij te gaan wonen waar hij al snel kennis maakt met vreemd gedragende mensen. Op het eerste feestje dat hij bijwoont lijken zij niet zo afstandelijk te zijn als zij zich doen voorkomen, maar de nacht is nog jong. En wanneer het feestje zich op het hoogtepunt bevindt komt de aap uit de mouw. Maar niet in het voordeel van de nieuwkomer die zijn nachtmerries werkelijkheid ziet worden.

Traag tempo
Geduld is een schone zaak en je hebt wel geduld nodig om je door Wicked Witches heen te worstelen. Het tempo is enorm traag en dat is geen probleem wanneer het verhaal en de personages interessant genoeg zijn. Maar helaas slaagt regisseur Martin J Pickering er niet in om de kijker een onderhoudend geheel voor te schotelen. Personages blijven vlak en er gebeurt eigenlijk niets. Behalve dat de personages elkaar soms vreemd doch indringend aankijken. Het moet de spanning opbouwen naar een bloederige afloop. Die er uiteindelijk ook komt.

Bloedfestijn
In de slotfase wordt het een bloedfestijn en de make-up effecten zijn prima te noemen. Ondanks dat het kwalitatief niet in de buurt komt van projecten die een groter budget ter beschikking hadden. De zogenaamde heksen zien er sexy doch dodelijk uit en zij laten zich vooral in de slotfase gelden. Ik had liever gezien dat de moordlustige heksen zich eerder hadden gemeld, want tegen de tijd dat ze in positieve zien de aandacht opeisen is de film ook binnen een oogwenk voorbij. Jammer dat Pickering niet in staat was om een goede balans te vinden. Evenals dat hij er niet in is geslaagd om de publiek aangenaam te verrassen.

Waardering: 1 uit 5.
Ko-Fi