Vlucht HS13

Vlucht HS13 (2016) DVD recensie

Een Nederlandse dramaserie die door meer dan 800.000 kijkers werd gevolgd en overwegend veel positieve reacties kreeg, is er eentje om de aandacht te geven. De 3-DVD box van Vlucht HS13 is vrij snel na de uitzending van de laatste aflevering op NPO3 uitgebracht en ik mocht met dank aan Just Entertainment deze beoordelen. En je leest in mijn recensie wat ik ervan vond.

Vlucht HS13 heeft een aantal hoofdpersonages die allen een belangrijke rol spelen in het spannende verhaal. Ondanks dat er in de eerste afleveringen al veel wordt prijsgegeven over hoe de vork in de steel zit, heb je als kijker toch de drang om de serie te blijven volgen. Mede te danken aan dat goede verhaal en het zeer overtuigende spel van Jeroen Spitzenberger, Katja Schuurma, Reinout Bussemaker en Daniel Boissevain.

Katja Schuurman speelt de rol van de succesvolle zakenvrouw Liv die na het sluiten van een belangrijke zakendeal het nieuws krijgt dat het vliegtuig met haar man Simon (Daniel Boissevain) aan boord is neergestort. Maar al gauw blijkt dat de arts nooit aan boord is gegaan! De grote vraag is dan ook waar Simon is en samen met zijn broer Haje (Jeroen Spitzenberger) en neef Erik (Reinout Bussemaker) probeert zijn vrouw Liv te ontdekken wat er aan de hand is en waar haar echtgenoot is.

In de 10 afleveringen van circa 40 minuten trekken Liv en haar familieleden de beerput open en als kijker ben je ook benieuwd wat er precies aan de hand is. Uiteraard ga ik verder niet veel meer verklappen, want ik vind dat je dat zelf moet ervaren. Dat Vlucht HS13 de moeite waard is om te kijken staat in ieder geval als een paal boven water. Het is een kwalitatief goede serie van Nederlandse bodem waarin goed acteerwerk, spannende intriges en mooie beelden hand in hand gaan.

De 3 disc DVD box die a href=”http://www.justbridge.nl” target=”_blank” rel=”nofollow”>Just Entertainment op de markt brengt is een nette uitvoering met een goede beeld- en geluidskwaliteit. De afleveringen zijn netjes verdeeld over de 3 schijfjes en een aantal verwijderde scènes zijn als extraatje toegevoegd. Daarnaast wordt de box geleverd in een stijlvolle slipcase van karton die de versie een net iets luxueuzere uitstraling geeft.

Met dank aan Just Entertainment voor het DVD recensie-exemplaar.

5 gedachten over “Vlucht HS13 (2016) DVD recensie

1. Ik vond de eerste paar afleveringen erg goed, maar daarna werd ingeleverd aan kwaliteit. Het einde kwam een beetje afgeraffeld over. Ik hoorde dat er misschien een deel twee komt. Ik weet niet nog niet of ik daar nog voor ga zitten.