Truth-or-Dare_ps_1_jpg_sd-low_©-2018-Universal-Pictures

Truth Or Dare (2018) recensie

Truth-or-Dare_ps_1_jpg_sd-low_©-2018-Universal-PicturesJe zult het vast wel eens met je vrienden gespeeld hebben. Truth or dare. Een angstaanjagend spel waarbij je of met de billen bloot moet als je de waarheid moet vertellen of jezelf in de nesten werkt als je voor de uitdaging kiest. In de door Jeff Wadlow geregisseerde horrorfilm Truth Or Dare gaat het een stapje verder, want het onschuldige spelletje krijgt een huiveringwekkende wending voor een groepje vrienden dat het spel speelt. Want als je niet bereid bent om het spelletje mee te spelen, heeft dat zware consequenties.

Olivia (Lucy Hale) en haar vrienden gaan nog eens flink los op de laatste avond van de voorjaarsvakantie. Alles gaat voor de wind totdat zij door een mysterieuze voorbijganger worden uitgenodigd om het spelletje truth or dare te spelen. Als zij eenmaal aan het spel zijn begonnen komen ze al snel tot de ontdekking dat zij een kwaad hebben ontwaakt dat niet rust voordat de deelnemers zijn overleden. De waarheid niet vertellen en de uitdagingen niet voltooien hebben fatale gevolgen en voor hen zit er dan ook niets anders op dan om het spel tot het bittere einde uit te spelen.

Terwijl de één na de ander het loodje legt, proberen de laatste overlevenden de kwaadaardige demon tot een halt toe te roepen. Maar ieder plan wordt door de kwaadaardige entiteit vakkundig gepareerd. Met mooie visuele en make-up effecten komen de eindes van de hulpeloze slachtoffertjes smakelijk in beeld. Een groot pluspunt voor de liefhebber van het genre die een beetje bloed en gore wel kan waarderen. En met een leuke twist op het einde weten de makers het publiek wel aangenaam te verrassen. Het is dan ook niet ondenkbaar dat er nog een vervolg gaat komen.

Naar mijn mening is deze dan ook meer dan welkom, want Truth Or Dare heeft mij positief verrast. Echt vernieuwend is het niet, want in dat opzicht heeft de film wellicht iets teveel overeenkomsten met genregenoot Final Destination. Maar dat mag de pret niet drukken, want vermakelijk is de film des te meer. Het verhaal steekt leuk in elkaar, het acteerwerk is op orde en zoals geschreven zijn de visuele effecten van een hoog niveau. Ik kreeg dan ook gelijk zin om het spel nogmaals te spelen en raad eens wiens beurt het nu is. Ik daag je uit om deze film te gaan zien!