Trick (2019) recensie

Nog een aantal dagen en dan is het Halloween. Een periode van griezelen en gruwelen en daar speelt de filmdistributeur handig op in. Zo ook Just Entertainment, want zij hebben deze week de slasher Trick uitgebracht op de bekende on demand videodiensten. Een spannende en bloederige horrorfilm waarin een gemaskerde seriemoordenaar tijdens Halloween nietsvermoedende feestvierders aan zijn mes rijgt.

That will do the trick

Onschuldige tieners worden tijdens het vieren van Halloween onaangenaam verrast als Trick Weaver (Thom Niemann) doorslaat en zijn klasgenoten één voor één om zeep helpt. Als één van hen Trick weet te verwonden, wordt hij in het ziekenhuis verhoort door detective Mike Denver (Omar Epps). Maar Trick is niet bereid om mee te werken en hij weet op miraculeuze wijze te ontsnappen. Terwijl zijn collega’s denken dat hij tijdens de ontsnapping is omgekomen, denkt Mike dat hij nog altijd in leven is en weer zal toeslaan. Precies een jaar later komt zijn voorspelling uit als Trick tijdens Halloween terugkeert en zijn killing spree voortzet.

Bloedfonteinen

De kijker met een zwakke maag moet wel even een aantal keren het hoofd afwenden als Trick losgaat, want regisseur Patrick Lussier verzuimt niet om de slachtpartijen kleurrijk in beeld te brengen. De liefhebber van overdadige bloedfonteinen worden dan ook op hun wenken bediend hoewel, Trick ook een spannende film is. Mike Denver jaagt continu op de plaaggeest van Halloween, die op zijn beurt de autoriteiten iedere keer te snel af is. Dat bizarre theorieën over Trick’s bovennatuurlijkheid alleen maar versterkt. Ook als kijker wil je niet alleen weten waarom Trick zijn moordlust botviert op onschuldige feestvierders, maar ook of hij inderdaad een bovenmenselijke verschijning is.

B-film

Nu is Trick geen productie met een buitengewoon hoog budget en dat is ook goed te zien aan het camerawerk. Terwijl het acteerwerk van startende of uitgerangeerde hoofdrolspelers niet altijd overtuigend is. Nu is dat geen ramp, want in de horrorfilm draait het immers om het bloedvergieten. En dat is ook dik op orde. Met overtuigende make-up effecten wordt de kijker getrakteerd op een groot aantal onsmakelijke scènes. Die de één met plezier zal aanschouwen terwijl hij of zij nog een handje chips naar binnen werkt terwijl de ander even de ogen bedekt. Dat maakt Trick zeker een film die op de shortlist voor aankomende Halloween hoort te staan.

SCORE: 7,0

Trick