Tiger King: The Movie (2020) recensie

Ik ben gevoelig voor mooie dames op de hoes van een DVD, maar ik vind ook het verhaal van Joe Exotic, beter bekend als de Tiger King, enorm interessant. Toen ik de poster zag van Tiger King: The Movie was ik ook direct verkocht en ik moest de film zien! Maar na afloop heb ik daar flink spijt van.

Barbie en Kendra

In Tiger King: The Movie, die ook bekend is als Barbie & Kendra Save the Tiger King, keren Barbie (Cody Renee Cameron) en Kendra (Robin Sydney) terug voor een gloednieuw avontuur. Nadat ze het aan de stock hebben gehad met de corona zombies, keren ze in het vervolg op de gelijknamige film terug met het plan om de veroordeelde Joe Exotic te bevrijden. Kendra is stapelverliefd op de eigenaar van wilde katachtige en zij is dan ook vastberaden om zijn onschuld te bewijzen. Uiteraard met in achtneming van de maatregelen die tijdens de coronacrisis in werking zijn gesteld.

Actueel

Dat Tiger King: The Movie een complete tijdsverspilling is staat buiten kijf, maar actueel is de film wel. Social distancing, het dragen van mondkapjes en het complete verhaal rondom Joe Exotic en zijn vete met Carole Baskin, zijn thema’s die in 2020 centraal staan. Dat regisseur Charles Band de succesvolle Netflix documentaire over Joe Exotic en de voortslepende coronacrisis aangrijpt om een belachelijke komedie te maken, is wellicht een slimme keuze. Maar dat wil niet gelijk zeggen dat zijn creatie ook een kijkbeurt waard is.

Niets is goed

Als ik pluspunten moet benoemen dan ben ik snel klaar. Want werkelijk niets is goed aan Tiger King: The Movie. Het acteerwerk is ronduit slecht, de nasynchronisatie van de serie over Joe Exotic, die de 2 bimbo’s op televisie volgen, is zwaar irritant en het verhaal slaat echt nergens op. Dat Cody Renee Cameron en Robin Sydney mooie dames zijn om naar te kijken is dan nog een een lichtpuntje, maar zeker niet genoeg om ruim een uur vermaakt te worden. Laat je dus niet foppen door die uitnodige DVD cover, want het idee van Tiger King: The Movie is veel beter dan de film zelf.

Waardering: 0.5 uit 5.
Tiger King: The Movie
Black Friday 2020Black Friday 2020