The Walking Dead - Seizoen 6

The Walking Dead – Seizoen 6 (2015) Blu-ray Disc recensie

De zenuwslopende seizoensfinale van het vijfde seizoen van The Walking Dead hield de liefhebber van de geprezen serieserie in zijn greep. Ik keek eveneens reikhalzend uit naar alweer het zesde seizoen van de populaire televisieserie die sinds kort verkrijgbaar is op zowel DVD als Blu-ray Disc. Het is een perfecte kans om de serie in een keer uit te kijken zonder de ergernissen dat je iedere week moet wachten op een nieuwe afleveringen en irritante reclameblokken.

Het zesde seizoen bestaat uit 16 afleveringen van circa 45 minuten, maar er zijn een aantal afleveringen die iets langer duren. Na het spannende slot van het vijfde seizoen was er natuurlijk de vraag hoe Rick (Andrew Lincoln), Daryl (Norman Reedus), Michonne (Danai Gurira) en de andere sleutelfiguren omgaan met de terughoudende bewoners van de nederzetting Alexandria. Maar in de eerste afleveringen wordt het al snel duidelijk dat de doortastende overlevenden inmiddels de scepter zwaaien in de verdeelde gemeenschap.

In het nieuwe seizoen staan Rick en zijn mensen opnieuw voor enorme uitdagingen. Een grote horde van ‘walkers’ dreigt de hoge muren van Alexandria te doorbreken terwijl de gemoederen onderling hoog oplopen. Daarnaast krijgt de gemeenschap het ook aan de stok met overlevenden van nabijgelegen nederzettingen die er alles aan doen om de voorraden van Alexandria in handen te krijgen en is er de grote vraag wie de geheimzinnige Negan is.

Evenals in de voorgaande seizoen is The Walking Dead – Seizoen 6 een deel met pieken en dalen. Zenuwslopende afleveringen worden afgewisseld met rustige afleveringen waarin de makers zich overduidelijk focussen op de karakterontwikkelingen of om het verhaal te verduidelijken. Zo wordt in de aflevering “Here’s Not Here” meer uitleg gegeven over de weg die Morgan (Lennie James) heeft bewandeld voordat hij in Alexandria terecht kwam en in de aflevering “JSS” zien we iets meer over het verleden van de jonge Enid (Katelyn Nacon).

Maar overall gezien is het zesde seizoen weer ijzersterk. Het acteerwerk is dik op orde hoewel ik soms een beetje moeite had met de geloofwaardigheid van Chandler Riggs die de rol van Carl speelt. En met verrassende plotwendingen, verbluffende make-up en special effects en een aantal interessante nieuwe personages weten de makers opnieuw de kwaliteit van The Walking Dead te borgen. En als je denkt dat je al verschrikkelijke cliffhangers hebt meegemaakt dan kan je jouw borst nat maken, want The Walking Dead – Seizoen 6 eindigt met een afschuwelijk slot dat het wachten op seizoen 7 haast ondraaglijk maakt. Gelukkig duurt het niet lang meer voordat deze op FOX wordt uitgezonden.

Zoals eerder geschreven is The Walking Dead – Seizoen 6 sinds kort verkrijgbaar op DVD en Blu-ray Disc en met dank aan eOne Entertainment Benelux mocht ik een kritische blik werpen op de Blu-ray box die in alle eerlijkheid een vreemd opbergsysteem heeft. De 6 schijfjes liggen opgestapeld in het doosje en dat verhoogd de kans op beschadigingen en viezigheid, omdat je toch wel moeite moet doen om de discs eruit te halen. Afijn, als je een beetje voorzichtig bent mag dit verder geen naam hebben. Inhoudelijk is de box perfect! Het beeld is haarscherp en het geluid klinkt geweldig. Een aantal afleveringen zijn voorzien van audiocommentaar en de laatste aflevering “Last Day On Earth” staat zowel in de originele als de verlengde versie op de vijfde disc. De zesde disc is volgepropt met leuke extra’s zoals interessante specials, interviews, verwijderde scènes, een kennismaking met de mysterieuze Negan en een uitgebreide making-of!

Score: 9,0

Met dank aan eOne Entertainment Benelux voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

2 gedachten over “The Walking Dead – Seizoen 6 (2015) Blu-ray Disc recensie

1. “hoewel ik soms een beetje moeite had met de geloofwaardigheid van Chandler Riggs die de rol van Carl speelt.” Wat betreft acteerwerk of omdat hij te oud is voor de rol? Hoewel ik me in de eerste seizoenen erg irriteerde aan Carl is hij inmiddels één van mijn favorieten.

Mijn zin in seizoen 7 begint inmiddels langzaam op gang te komen. 😉