The Snare (2017) recensie

The Snare
Een film waarin nietsvermoedende hoofdrolspelers in hun greep worden gehouden door een kwaadaardige entiteit. Dat is voor mij al meer dan genoeg informatie om een film op te zetten. Ik ben gek op films waarin paranormale activiteiten de personages het stuipen op het lijf jagen, maar het is een feit dat niet iedere film over dit onderwerp ook slaagt. Zo was de eerste Paranormal Activity angstaanjagend terwijl de vervolgdelen en vele aftreksels dat effect niet hebben bereikt. En hoe zit dat met het regiedebuut van C.A. Cooper? Is The Snare een film die wel in zijn opzet slaagt.

De film draait om drie personages. Drie vrienden die een gezellig weekendje weg hebben gepland. Eenmaal op hun bestemming aangekomen wordt het al snel duidelijk dat de sfeer omslaat. Ze worden opgesloten in het appartement waar zij verblijven terwijl zij door een kwaadaardige geest worden opgejaagd. Echter wordt dat nooit duidelijk uitgelegd totdat we getuige zijn van hoe de verschillende personages hallucineren over geestverschijningen die opeens uit het niets verschijnen.

Het is jammer dat het acteerwerk matig is, want als kijker heb je nooit het idee dat er angst en paniek heerst. De vrienden aanvaarden hun lot alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Het enige wat The Snare nog interessant maakt zijn alle lugubere en bloederige praktijken die plaatsvinden. Iets waar je als liefhebber van het genre van kunt genieten, maar het is zeker niet voldoende om C.A. Cooper’s creatie te bestempelen als een must-see. The Snare is sinds kort verkrijgbaar op een DVD die helaas niet perfect is. Het beeld hakkelt waardoor het lijkt alsof de personages vreemd bewegen. Het geluid klinkt wel prima.

Score: 6,0

2 thoughts to “The Snare (2017) recensie”