The Perfection (2018) recensie

The PerfectionDe Netflix Original The Perfection is een film die lastig is om te categoriseren. Het begint als een intrigerend LGBT drama, transformeert gaandeweg in een lugubere horrorfilm en eindigt als een zenuwslopende thriller. Hoe dan vraag je jezelf misschien af. Eén ding is zeker. Regisseur Richard Shepard combineert er flink op los. Zonder dat het afbreuk doet aan de kwaliteit en het kijkplezier. Met glansrollen voor Allison Williams en Logan Browning.

Charlotte (Allison Williams) was ooit een talentvolle pupil van muziekleraar Anton (Steven Weber) en keert na jaren terug op de prestigieuze academie waar hij inmiddels de succesvolle celliste Lizzie (Logan Browning) onder zijn hoede heeft genomen. Charlotte is diep onder de indruk van haar muziek hoewel er een wederzijdse bewondering is. Lizzie zag Charlotte als klein meisje optreden en is haar grote voorbeeld geweest om succesvol te worden. Het duurt ook niet lang totdat de 2 dames een hechte vriendschap opbouwen en zelfs in bed belanden. Het geluk kan niet op! Maar dan slaat het noodlot toe als Lizzie het slachtoffer wordt van een uiterst besmettelijk en dodelijk virus.

Slim in elkaar gezet
Zonder teveel uit de doeken te doen hoe het verhaal van The Perfection in elkaar steekt kan ik wel schrijven dat de film slim in elkaar is gezet. De kijker wordt op een onderhoudende manier getrakteerd op pikante bedscènes, smerige praktijken en een behoorlijke dosis spanning. Met genoeg plotwendingen die aangenaam verrassend kunnen zijn. Zelfs de elementen van een typische wraakfilm komen even aan bod, maar dan verklap ik wellicht al iets teveel. Oordeel dat zelf zou ik zeggen. Het staat in ieder geval vast dat The Perfection zeker een kijkbeurt waard is.

Goed acteerwerk
Niet alleen te danken aan hoe de film in elkaar is gezet en het vermakelijke verhaal, maar ook aan de acteerprestaties van Allison Williams en Logan Browning. Zeker in het begin is het even aftasten of Charlotte wel de schattige doch getraumatiseerde celliste is die zij lijkt te zijn. Terwijl Lizzie juist een stoer meisje is dat uiteindelijk door de mand valt en de wanhoop nabij is als zij besmet raakt met een dodelijk virus. De 2 meiden spelen de rollen dan ook uitstekend en er is ook overduidelijk chemie tussen hen aanwezig. Steven Weber is altijd een verrijking in de rollen die hij speelt en ook als muziekleraar Anton komt hij prima uit de verf.

3