The Night Watchmen

The Night Watchmen (2017) DVD recensie

Foute horrorfilms. Je houdt ervan of je verafschuwt ze. Ik ben echt een liefhebber van de goed foute horrorfilm waarin smerige praktijken vaak gepaard gaan met overdreven slecht acteerwerk, zeer matige special effects en enorm veel humor. Cooties en Freaks of Nature zijn goede voorbeelden van dit soort films en sinds kort is ook de foute horrorkomedie The Night Watchmen op DVD verkrijgbaar. Mijn oordeel over de door Mitchell Altieri geregisseerde film lees je in mijn recensie.

Killerclown vs. nachtwakers

Op een rustige avond in een kantoorpand zien we hoe de luie nachtwakers Ken (Ken Arnold), Jiggetts (Kevin Jiggetts), Luca (Dan DeLuca) en nieuwkomer Rajeeve (Max Gray Wilbur) opeens flink aan de bak moeten als de etages worden overspoeld door uit Roemenië afkomstige vampiers. Samen met de beeldschone Karen (Kara Luiz) moeten de nachtwakers de strijd aangaan met Blimpo, de moordlustige killerclown die verantwoordelijk is voor de uitbraak van het virus dat iedereen transformeert in bloeddorstige bloedzuigers en leider van de vampiers die het kantoorpand hebben ingenomen.

Niets is te gek

In The Night Watchmen is alles mogelijk. Een killerclown zorgt voor onrust, afzichtelijke vampiers vermoorden iedereen die enigszins in de buurt komen van de bloedzuigers en de luie nachtwakers zijn op het moment dat het nodig is experts in het vakkundig uit de weg ruimen van de bovennatuurlijke vijand. En dat alles gaat gepaard met liters nepbloed, flauwe humor en overdreven slecht acteerwerk. Het zijn de dingen die het 80 minuten durende The Night Watchmen een leuke film maken.

DVD The Night Watchmen

Splendid Film heeft de horrorkomedie op een nette DVD op de markt gebracht hoewel de cover van het doosje ietwat misleidend is. De killerclown Blimpo die groot op de hoes staat afgebeeld heeft slechts een bijrol en ergens is dat jammer. Het beeld staat in het formaat 2.39:1 op de DVD en het is goed te noemen. De Dolby Digital 5.1 soundtrack klinkt prima. Helaas is er geen bonusmateriaal aanwezig hoewel er wel een aantal trailers op de schijf staan.

Eindoordeel The Night Watchmen

The Night Watchmen is een film voor een selectieve doelgroep. De liefhebbers die een goed foute horrorkomedie kunnen waarderen en het overdreven slechte acteerwerk, een overdaad aan nepbloed en matige make-up en speciale effecten graag voor lief nemen, zullen een hoop plezier beleven aan de film van Altieri. Maar bij de meeste mensen zal de film al snel ergens in de lade belanden om er vervolgens nooit meer naar om te kijken. Ik heb mij in ieder geval prima vermaakt met The Night Watchmen die sinds kort verkrijgbaar is op DVD.

Score: 6,0

Met dank aan Splendid Film voor het DVD recensie-exemplaar.