The Mummy

The Mummy (1999) recensie

Ik weet het nog heel goed dat ik ruim 16 jaar geleden naar de bioscoop ging voor The Mummy. De avonturenfilm van regisseur Stephen Sommers. Sindsdien is het een van mijn favorieten en ik heb deze film dan ook al meerdere keren gezien. Maar hoe goed is The Mummy eigenlijk?

Het verhaal van The Mummy is simpel. De stoere Rick (Brendan Fraser) neemt de naar avontuur smachtende Evy (Rachel Weisz) en haar stelende broer Jonathan (John Hannah) op sleeptouw om naar een verborgen schat in Hamunaptra te zoeken. Maar tijdens hun zoektocht ontwaken zij een eeuwenoud wezen dat niet alleen de plagen van Egypte met zich meebrengt, maar ook dood een verderf zaait. Aan het trio de taak om de mummie (Arnold Vosloo) tot een halt toe te roepen.

The Mummy is een heerlijke en soms overdreven actiefilm waarin mooie special effects en overtuigende CGI voor veel kijkplezier zorgen. Maar er is ook ruimte voor enorm veel humor waar zowel hoofdrolspelers Brendan Fraser als Rachel Weisz verantwoordelijk voor zijn. De chemie tussen de twee acteurs voelt echt aan en terwijl ze er alles aan doen om Egypte te verlossen van de moordende mummie, is er ruimte voor een grap en zelfs een beetje romantiek. The Mummy is zelfs na 16 jaar nog steeds een vermakelijke en komische actiefilm die doet wat het moet doen: entertainen!

Een gedachte over “The Mummy (1999) recensie