The Mummy (2017) Blu-ray Disc recensie

The MummySoms moet je oudere franchises met rust laten, maar soms is een frisse wind ook fijn. Na de komische actiefilm The Mummy en de twee vervolgdelen The Mummy Returns en The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor, duurde het bijna 10 jaar totdat men besloot om een nieuwe The Mummy te maken. Deze keer met Tom Cruise in de hoofdrol. Een grote naam op de filmposter stimuleert het publiek om de bioscoop te bezoeken, maar de actiefilm genoot een matig succes. Geheel onterecht ook als je het mij vraagt. Hopelijk doet men betere zaken nu de film zowel digitaal als op DVD en Blu-ray Disc verkrijgbaar is.

Tom Cruise speelt de rol van Nick Morton die bij toeval de tombe van de gedoemde Egyptische prinses Ahmanet (Sofia Boutella) ontdekt en haar ongewild ontwaakt. Binnen een mum van tijd zaait zij dood en verderf terwijl Nick samen met Jenny (Annabelle Wallis) en een mysterieuze arts (Russell Crowe) de handen ineen slaat om het bovennatuurlijke wezen te stoppen. Dat gaat gepaard met bombastische actiescènes vol verbluffende special effects en enorm veel humor.

Dat neemt niet weg dat het verhaal verder weinig om het lijf heeft en dat de hoofdrolspelers niet uitblinken in overtuigend acteerwerk. Dat is ook niet nodig in een film waarin het tempo hoog ligt en het vermaak vooral te danken is aan de aaneenschakeling van scènes vol met spektakel en flauwe grappen. Het is dan ook een zogenaamde popcorn film. Gewoon het verstand op nul zetten en genieten van dat alles wat er op je wordt afgevuurd.

Dat men teleurgesteld is in het feit dat het verhaal niets te bieden heeft en dat men maar weinig tekst en uitleg geeft over het Dark Universe waar The Mummy een onderdeel van is, is ergens begrijpelijk. Maar buiten dat feit om biedt The Mummy een avond vol entertainment van hoog niveau. De door Alex Kurtzman geregisseerde film is vanaf heden verkrijgbaar op een kwalitatief uitstekende Blu-ray Disc die een prachtige beeld- en geluidskwaliteit bevat en een enorme hoeveelheid aan extra’s.

Met dank aan Universal Pictures Benelux voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

One thought to “The Mummy (2017) Blu-ray Disc recensie”

1. Inderdaad een verhaal dat niets te bieden heeft en me daardoor totaal niet kon boeien. Je zou dezelfde beschrijving ook bij een Transformers film kunnen zetten, want ook daar zijn de beelden van hoog nivo. Het maakt het echter geen goede film 😉 Natuurlijk mooi dat jij er wel van hebt kunnen genieten, maar dit is voor mij toch wel één van de slechtere films die ik dit jaar gezien heb.