The Little Things

The Little Things (2021) recensie

The Little ThingsHet zijn de kleinste details die een verdachte kunnen aanwijzen als de dader. Deputy Sheriff Joe Deacon (Denzel Washington) is daarvan overtuigd. Ondanks dat hij in het verleden niet in staat is geweest om een moordzaak op te lossen. Nu hij de wet handhaaft in Kern County zijn de dagen als een veelbelovende rechercheur geteld. Totdat hij wordt gevraagd om de jonge Los Angeles rechercheur Jim Baxter (Rami Malek)  te ondersteunen tijdens de jacht op een seriemoordenaar.

De routinier moet de handen ineen slaan met de veelbelovende rechercheur. Die zich vastbijt in de zaak en er alles aan doet om te bewijzen dat hoofdverdachte Albert Sparma (Jared Leto) de seriemoordenaar is waarnaar hij zoekt. Maar Baxter raakt evenals Deacon in het verleden geobsedeerd door de zaak en de lijn tussen het handhaven of het breken van de wet wordt steeds vager. Ik had door het toch wel treffende acteerwerk van Leto ook geen idee of hij een koelbloedige seriemoordenaar is of dat hij een gevaarlijke spelletje speelt met Deacon en Baxter.

Ook het acteerwerk van Washington en Malek is uitstekend te noemen, maar er is een gebrek aan chemie. In een film die raakvlakken heeft met een thriller, zoals Se7en, is dat cruciaal om mij in ieder geval op het puntje van de stoel te houden. In de momenten dat ze individueel optreden is het allemaal uitstekend te noemen. Ondanks dat de film in tegenstelling tot de eerder genoemde genregenoot niet echt onder je huid gaat zitten. En dat is toch een beetje een gemiste kans.

3