The Leftovers - Seizoen 2

The Leftovers – Seizoen 2 (2015) DVD recensie

Toen ik vorig jaar het eerste seizoen van The Leftovers had gezien was ik enorm enthousiast over de door Damon Lindelof en Tom Perrotta verzonnen televisieserie en ik keek dan ook enorm uit naar het tweede seizoen. Deze is onlangs op DVD en Blu-ray Disc verschenen en ik kan alvast verklappen dat dit seizoen net zo intrigerend is als zijn voorganger. Ondanks dat er opnieuw weinig wordt onthuld en veel vragen onbeantwoord blijven. In mijn recensie van The Leftovers – Seizoen 2 lees je dan ook waarom ook dit tweede seizoen meer dan de moeite waard is om te kijken.

Het tweede seizoen van The Leftovers begint met een introductie van nieuwe personages. In het plaatsje Miracle, dat als enige stadje is gespaard tijdens de “Sudden Departure”, zien we hoe John (Kevin Carroll), zijn vrouw Erika (Regina King) en hun kinderen Evie (Jasmin Savoy Brown) en Michael (Jovan Adepo) een rustig leventje leiden terwijl er buiten de stadsgrenzen een complete anarchie gaande is. Iedereen wilt in Miracle wonen, maar de selectieprocedures zijn streng. Toch weten de voormalige politiecommissaris Kevin Garvey (Justin Theroux), zijn vriendin Nora (Carrie Coon) en zijn dochter Jill (Margaret Qualley) de leegstaande woning naast die van John en Erika te bemachtigen.

In de eerste afleveringen ligt de focus telkens op andere personages. De eerste aflevering dient dus als introductie van de nieuwe personages terwijl in de tweede en derde aflevering er focus ligt op de beweegredenen van Kevin en Nora om naar Miracle te verhuizen en hoe Kevin’s ex-vrouw Laurie (Amy Brenneman) en hun zoon Tommy (Chris Zylka) hun uiterste best doen om mensen te bevrijden van de gevaarlijke “Guilty Remnant” sekte. Na ongeveer vijf afleveringen beginnen de verschillende verhaallijnen samen te smelten en de kijker krijgt steeds meer informatie om de puzzelstukjes op de juiste plaats te kunnen leggen.

Toch blijft er veel geheim en The Leftovers blijft een serie die lastig te doorgronden is. Veel vragen blijven onbeantwoord, maar de serie is intrigerend en spannend genoeg om geboeid te blijven. Als kijker zit je dan ook echt aan de buis gekluisterd en het is misschien wel één van de meest verslavende series die ik ooit heb gezien. Want je wilt gewoon weten hoe de vork in de steel zit. Dat is ook te danken aan het fantastische acteerwerk van de hoofdrolspelers. Vooral Justin Theroux speelt de rol van de geteisterde Kevin Garvey opnieuw voortreffelijk. Ook Christopher Eccleston en Liv Tyler overtuigen opnieuw in hun rollen als pastoor Matt en de mysterieuze Meg ondanks dat hun aandeel in het tweede seizoen een stukje kleiner is.

Het staat als een paal boven water dat The Leftovers – Seizoen 2 een geweldige serie is en ik vind dit deel zelfs beter dan de eerste tien afleveringen. Evenals zijn voorganger bestaat het tweede seizoen uit 10 afleveringen van ongeveer 55 minuten. Deze zijn netjes verdeeld over de 3 DVD’s die ook uitstekend beeld- en geluidskwaliteit bevatten. Helaas is er geen bonusmateriaal aanwezig, maar dat mag de pret zeker niet drukken. Warner Bros. Home Entertainment heeft nog wel de moeite genomen om de 3-disc box, die vanaf heden verkrijgbaar is, met een mooie slipcase van karton op de markt te brengen en dat geeft deze uitgave een iets luxueuzere uitstraling.

Met dank aan Warner Bros. Home Entertainment voor het DVD recensie-exemplaar.

4 gedachten over “The Leftovers – Seizoen 2 (2015) DVD recensie