The Intern

The Intern (2015) DVD recensie

Een hypermodern Internetbedrijf is geen plaats voor een man op leeftijd, toch? De snelheid waarmee er beslissingen worden genomen, de virtuele wereld waar de commercie plaatsvindt en de enorme hoeveelheid mogelijkheden om zaken te doen, kan voor een oudere een intimiderende wereld zijn. Maar dat weerhoudt de 70-jarige Ben (Robert De Niro) er niet van om bij een lucratieve start-up aan de slag te gaan als stagiaire. Want wat moet hij anders met al die tijd die om handen heeft! Maar voor iemand die 40 jaar lang in een fabriek waar telefoonboeken werden gemaakt heeft gewerkt en helemaal geen sikkepit snapt van Facebook, Vimeo en Twitter, is het toch wel even schakelen als hij op zijn eerste dag een splinternieuwe Macbook in zijn schoot geworpen krijgt en de taak krijgt om de persoonlijke stagiaire van de gedreven CEO Jules (Anne Hathaway) te worden.

Toch grijpt Ben deze kans met beide handen aan en al gauw weet hij zich enorm nuttig te maken in de wereld van de e-commerce. Zijn collega’s vinden hem helemaal geweldig, de bedrijfsmasseuse Fiona (Rene Russo) vindt de nieuwe stagiaire enorm interessant en zelfs de ietwat bazige Jules weet Ben steeds meer te waarderen. Er ontstaat dan ook een hechte vriendschap tussen de werkgever en haar werknemer, want Ben’s levenservaring en kennis is iets waar Jules een enorme behoefte naar heeft. Zeker nu haar baan op de tocht staat als de investeerders vanwege het succes hebben besloten om een CEO met meer ervaring aan te stellen. En ook in de thuissituatie heeft Jules alle hulp nodig om orde op zaken te stellen.

The Intern is dus meer dan een eenvoudige komedie waarin een bejaarde man zijn weg in de wereld van het Internet en het digitale bedrijfsleven probeert te vinden. Dat neemt niet weg dat er een aantal komische fragmenten zijn waarin Ben een Facebookprofiel probeert aan te maken of zijn Macbook aan de praat probeert te krijgen. Maar Ben is vooral de knuffelopa van het bedrijf en iedereen kan dan ook bij hem terecht met zijn of haar probleempjes. Robert De Niro, die al vaker bewezen heeft dat hij in een komedie prima tot zijn recht komt, speelt de rol van Ben dan ook prima terwijl ook Rene Russo en Anne Hathaway overtuigen in de rollen die zij spelen. Hathaway heeft inmiddels al veelvuldig bewezen dat ze uiteenlopende rollen kan spelen en de rol van een gedreven CEO met een klein hartje is er ook een die ze met gemak invult.

De film van Nancy Meyers, die ook het scenario van The Intern schreef, is een heerlijke feelgood komedie met een beetje drama. Toch blijft de sfeer luchtig en komisch. Mede te danken aan de leuke bijrollen die Adam DeVine en Zack Pearlman spelen. Het zijn de jongens die het meeste met Ben optrekken en hem ook helpen en ondersteunen in de dagelijkse taken die de stagiaire op zijn bord krijgt gemieterd. Vooral het moment waarop Ben de opdracht krijgt om de laptop van Jules’ moeder te onderscheppen is een heerlijke scène waarin DeVine en Pearlman een hoofdrol opeisen. Zo bevat The Intern wel meer van dit soort fragmenten die afgewisseld worden met scènes die iets meer lading bevatten. Gelukkig blijft de film prima in balans.

Warner Bros. Home Entertainment brengt de film op zowel DVD als Blu-ray Disc uit en ik ben van mening dat het niet noodzakelijk is om een film als deze in High-Definition te kijken. Is het niet dat de DVD van The Intern op het gebied van de beeldkwaliteit toch wel iets teleurstelt. De compressie is helaas goed te zien en het beeld is vooral heel korrelig. Vooral in donkere scènes is dat goed te zien. Op de Dolby Digital 5.1 soundtrack heb ik niets aan te merken, want dit geluidsspoor klinkt meer dan prima. In vergelijking met de Blu-ray Disc is er op de DVD minder bonusmateriaal beschikbaar. Alleen de leuke special Learning from experience is aanwezig terwijl er op de HD-schijf meer specials staan, zoals Designs of Life en The Three Interns. In alle eerlijkheid is het dan ook verstandig om de Blu-ray Disc in huis te halen, want dan krijg je toch iets meer waar voor je geld.

Met dank aan Warner Bros. Home Entertainment voor het DVD recensie-exemplaar.

6 gedachten over “The Intern (2015) DVD recensie

1. Eerste uur is leuk. Dan komt een half uurtje waarin je denkt, oh nee he niet die kant op a.u.b.. In het laatste half uur is het, ja hoor daar is die Amerikaanse braak emotie weer. Jammer begon zo veel belovend. Hat anderhalf uur moeten duren. Stoppen wanneer het nog kan. Trouwens een dergelijke film moet niet langer duren. Echt.