The Hollow Child (2017) recensie

The Hollow ChildSinds kort is de mysterieuze horrorfilm The Hollow Child verkrijgbaar op een kwalitatief goede DVD en ik was enorm nieuwsgierig naar de door Jeremy Lutter geregisseerde film. Kleinere producties als deze moeten vechten voor de aandacht, want er wordt zoveel uitgebracht dat het voor een doorgewinterde filmkijker onmogelijk is om het allemaal bij te houden. Laat staan voor de filmliefhebber die af en toe een filmpje kijkt. The Hollow Child is er zeker één die de fan van horror kan waarderen.

Samantha (Jessica McLeod) is een opstandige tiener die door haar pleegouders wordt gebruikt om op haar kleine pleegzusje Olivia (Hannah Cheramy) te letten. Maar op een dag is zij het zat en ze vraagt aan het meisje om haar weg naar huis alleen te vervolgen. Een foute beslissing. Zeker als blijkt dat Olivia nooit aankomt en dagenlang vermist wordt. Maar op een avond staat het meisje opeens voor de deur. Terwijl haar ouders in extase zijn, denkt Samantha dat Olivia niet zichzelf is. De grote vraag is en blijft dan ook waar zij al die dagen geweest is.

Simpel
Een horrorfilm hoeft niet altijd ingenieus te zijn als het vermaak op orde is. Zoals bij velen horrorfilms is het verhaal van The Hollow Child niet bijster bijzonder te noemen. Een klein meisje raakt vermist om vervolgens terug te keren als een maniakaal en moordlustig wezen. En aan haar grote pleegzus de taak om tot op de bodem uit te zoeken wat er gaande is. In grote lijnen is dit een concept wat we al eerder hebben gezien, maar dat neemt niet weg dat Lutter een leuke film weet voor te schotelen.

Momenten
Het zijn de momenten die er toedoen. Niet zozeer het flinterdunne verhaal of de matige acteerprestaties. De filmmaker weet een spannende film te creëren met behulp van mooie make-up effecten en een goede opbouw. Als kijker wil je ook weten wat er precies aan de hand is en hoe het afzichtelijke wezen er daadwerkelijk uitziet. Terwijl er een aantal leuke ‘jump scares’ aanwezig zijn. Het moge duidelijk zijn dat The Hollow Child niet onder je huid gaat zitten en op een aantal vlakken beter uitgewerkt had kunnen worden. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat ik mij prima heb vermaakt met deze direct-to-DVD release.

Met dank aan Source 1 Media voor het DVD recensie-exemplaar.

2.5

Samenvatting