The Hangover

The Hangover (2009) recensie

Het is al een poosje geleden dat ik naar een vrijgezellenfeest ben geweest en te diep in het glaasje heb gekeken, maar ik denk toch met veel plezier terug aan de feestjes waar ik ben geweest. De vrienden in de komedie The Hangover denken misschien toch met ander gevoel terug aan de vrijgezellenavond van hun beste vriend Doug (Justin Bartha) in de bruisende stad Las Vegas. Dat heeft te maken met de bizarre omstandigheden waarin zij wakker worden en met geen enkele herinnering van de avond daarvoor proberen te ontrafelen wat er zich allemaal heeft afgespeeld.

Het grootste probleem waar de vrienden Phil (Bradley Cooper), Stu (Ed Helms) en Alan (Zach Galifianakis) mee te maken krijgen is met het feit dat hun beste vriend spoorloos verdwenen is. De peperdure villa van Caesars Palace die zij hebben afgehuurd ligt in puin en tot overmaat van ramp zit er een tijger opgesloten in de badkamer. Hoe erg wil je het hebben! Met een klein beetje informatie en een speurtocht door de stad proberen zij de puzzelstukjes in elkaar te schuiven en ze hopen dat ze Doug levend en wel terugvinden.

De zoektocht brengt hilarische momenten met zich mee en door het goede acteerwerk van de drie heren slaagt The Hangover er volledig in om de interesse van het publiek vast te houden. Er is van alles gaande en de heren belanden van de ene in de andere uitzichtloze situatie die ze moeten zien op te lossen. Tijdens deze reconstructie van de avond daarvoor spelen Mike Tyson, Heather Graham en de grappige Ken Jeong een belangrijke rol. Vooral Jeong, die met deze rol doorbrak als komiek, weet de lachspieren van de kijker goed los te schudden met zijn briljante vertolking van de gangster Mr. Chow.

Regisseur Todd Philips heeft misschien wel één van de meest grappige komedies van de afgelopen tien jaar gecreëerd en het is dan ook een film die ik keer op keer kan kijken. Natuurlijk zijn er veel flauwe en voor de hand liggende grappen aanwezig, maar dat doet helemaal niets af aan het plezier. Het lukt mij niet om de grijns van mijn gezicht te halen en op sommige momenten over de grond te rollen van het lachen. The Hangover is gewoon geweldig!

3 gedachten over “The Hangover (2009) recensie