The Girl on the Train

The Girl On The Train (2016) Blu-ray Disc recensie

Het is een feit dat The Girl On The Train, de debuutroman van auteur Paula Hawkins, als warme broodjes over de toonbank vloog. Maar dat is zeker niet de voornaamste reden dat ik de verfilming van het snelstverkopende boek voor volwassenen wilde zien. De korte samenvatting evenals de trailer spraken mij enorm aan en dat Emily Blunt en Justin Theroux de hoofdrollen spelen waren voor mij redenen genoeg om het spannende drama te gaan zien. En nu deze op een nette Blu-ray Disc is verschenen, is het een mooi moment om er eens lekker voor te gaan zitten.

Onschuldige passagier

Emily Blunt speelt zeer overtuigend de rol van Rachel. Een vrouw die iedere dag de trein neemt en langs een aantal prachtige huizen reist. Maar het wordt al snel duidelijk dat ingetogen jonge vrouw op één of andere manier verbonden is met Tom (Justin Theroux) en zijn vrouw Anna (Rebecca Ferguson). En ook babysitter Megan (Haley Bennett) en haar vriend Scott (Luke Evans) spelen een belangrijke rol in het verhaal dat draait om een mysterieuze vermissing. Rachel’s obsessie en gedrevenheid zorgen ervoor dat zij niet rust totdat de waarheid aan het licht is gebracht.

Goede opbouw van spanning

Het door Tate Taylor geregisseerde en spannende drama hoeft het niet te hebben van overweldigende special effects en indrukwekkende decors. The Girl On The Train is in dat opzicht een simpele film die de interesse van de kijker gedurende 111 minuten weet vast te houden. Dat is niet alleen te danken aan het goede acteerwerk, maar ook aan de wijze waarop de film is opgebouwd. We maken eerst uitgebreid kennis met de verschillende personages en sleutelfiguren die een rol van betekenis spelen om vervolgens te zien hoe zij betrokken raken in een mysterieuze vermissingszaak. En met een sterke plot twist op het einde weet The Girl On The Train menig filmliefhebber te verrassen.

Blu-ray Disc The Girl On The Train

eOne Entertainment Benelux brengt de film op een nette Blu-ray Disc op de markt. De kwaliteit van zowel het beeld als het geluid is uitstekend te noemen terwijl de overgebleven ruimte op het HD-schijfje is opgevuld met interessant bonusmateriaal zoals audiocommentaar van de regisseur, verwijderde en verlengde scènes en een tweetal specials waarin men meer uitleg geeft over de productie, het verhaal en de hoofdrolspelers.

Eindoordeel The Girl On The Train

The Girl On The Train begint als een rustige en ietwat saaie film die na de introductie van de personages omslaat in een spannende thriller die je op het puntje van je stoel houdt. Dat is enerzijds te danken aan het zeer overtuigende acteerwerk van hoofdrolspeelster Emily Blunt, maar ook The Leftovers-acteur Justin Theroux speelt de rol van Tom fenomenaal. Anderzijds dankt The Girl On The Train de goede beoordeling aan de wijze waarop de film is opgebouwd en hoe men de kijker op het verkeerde been zet. Voor de liefhebbers van thrillers is dit dan ook een must-see.

Met dank aan eOne Entertainment Benelux voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

3 gedachten over “The Girl On The Train (2016) Blu-ray Disc recensie

1. Prachtige beelden soms, een degelijke opbouw en prima camerawerk, maar richting het einde nam de film steeds meer de vorm van een soap aan. Dat is erg jammer, want mede daardoor vond ik het eindproduct matig. Ik was deze alweer haast vergeten, tot jij nu dus je recensie postte:)

2. Alhoewel ik over het algemeen toch meer negatieve dan positieve reacties op deze film heb gezien ben ik er nog steeds benieuwd naar….ben er nog niet aan toegekomen.