The Disaster Artist (2017) gastrecensie

The Disaster ArtistThe Disaster Artist vertelt het verhaal over het maken van ‘The Room’, door velen benoemd als slechtste film ooit. Deze film is echter bij lange na niet slecht en zeker de beste film die James Franco geregisseerd heeft. Daarnaast is hij zelf ook erg goed in de rol van Tommy Wiseau.

Twee jongens hadden de droom een Hollywoodster te worden. De een erg normaal vanuit een gewoon gezin, de ander zonder familie met een Oost-Europees accent en enorm veel geld waarvan niemand weet waar die dat vandaan heeft. Ze besluiten samen een film te maken genaamd The Room. Tommy Wiseau, voortreffelijk gespeeld door James Franco, schrijft, regisseert, produceert en acteert in deze film. Een film bedoeld als zeer romantisch drama, wat uiteindelijk resulteert in een film die zo tenenkrommend slecht is dat hij als komedie bestempeld kan worden en inmiddels een ware cultstatus heeft gekregen. Of The Disaster Artist dat ook krijgt is de vraag, maar het is zeker een goede film geworden.

De film weet op een sterke manier de essentie van The Room en het maken daarvan over te brengen op het publiek, zonder de charme en humor hiervan te verliezen. Dit komt met name door het vakkundige schrijf- en acteerwerk. James Franco zet één van zijn beste rollen neer als Tommy Wiesau (YouTube maar filmpjes van beide en je ziet dat Franco hem in ieder geval goed imiteert). Naast het nadoen van Tommy, weet hij ook een beetje duidelijk te maken wie Tommy is en waarom hij The Room maakt. Niet dat deze film enorm veel diepgang heeft, dat is ook niet nodig. De film zit vol met energie, humor en optimisme wat je als kijker een goed gevoel geeft. The Disaster Artist is dan ook één van de meest rewatchable films van 2017.

Bestel via bol.com en steun Filmliefhebber.com

Sale NL

One thought to “The Disaster Artist (2017) gastrecensie”