The Disappointments Room (2016) recensie

The Disappointments RoomRegisseur D.J. Caruso heeft een aantal vermakelijke films achter zijn naam staan zoals de spannende thriller Distrubia, de actiefilm Eagle Eye en de spectaculaire actiefilm xXx: Return of Xander Cage. Ik werd dan ook enorm nieuwsgierig naar The Disappointments Room. Een mysterieuze horrorfilm met Kate Beckinsale in de hoofdrol. Nog een pluspunt op papier die mij nieuwsgierig maakte. Maar na afloop overheerste de teleurstelling. De film toont potentie, maar schiet op veel vlakken aardig tekort.

Vernieuwend is het verhaal allerminst. Dana (Kate Beckinsale) en David (Mel Raido) verhuizen samen met hun dochtertje naar een landhuis terwijl ze een heftig familiedrama proberen te verwerken. Het nieuwe onderkomen met achterstallige onderhoud moet Dana bezighouden, maar het enige wat waar interesseert is een geheime kamer die niet op de plattegrond van het huis staat. Wanneer zij eenmaal de kamer betreed, begint ze visioenen te krijgen van de akelige gebeurtenissen die zich in en rondom het huis hebben afgespeeld.

Er is geen mysterieuze sfeer en ook de spanning is ver te zoeken. Belangrijke ingrediënten die een film zoals The Disappointments Room kunnen maken of breken. In dit geval is het overduidelijk het laatste terwijl ook het acteerwerk ondermaats is. Kate Beckinsale pakt zo nu en dan nog haar momenten en ze speelt de rol van een wanhopige en getraumatiseerde moeder erg overtuigend, maar het is niet voldoende om de prent naar een hoger niveau te tillen. En dan nog maar te zwijgen over storende factoren zoals het slechte montagewerk en de belabberde muziekkeuze.

The Disappointment Room gaat dus de boeken in als een enorme teleurstelling. Misschien had de titel dit al kunnen voorspellen, maar op het eerste oog leek de film wel een vermakelijke griezelavond te garanderen. Helaas is het tegendeel bewezen. De door D.J. Caruso geregisseerde film is vanaf heden verkrijgbaar op een kwalitatief goede DVD met een goede beeld- en geluidskwaliteit, maar geen bonusmateriaal.

Met dank aan Entertainment One Benelux voor het DVD recensie-exemplaar.

1 thought to “The Disappointments Room (2016) recensie”

1. Ik zit al zoo lang op deze release te wachten! Ik weet nog dat de eerste trailer bij eOne te zien was op de DVD van ‘The 9th Life of Louis Drax’ en sindsdien heeft het me veel te lang geduurd. En eigenlijk zegt Kate Beckinsale voor mij al genoeg… Maar aan de hand van wat je zegt dus niet al te veel verwachten… 🙁