The Daughter

The Daughter (2016) DVD recensie

Toen ik voor het eerst iets las over het familiedrama The Daughter werd ik geïntrigeerd door de korte samenvatting, maar ook door de sterrencast. Met Pirates of the Caribbean-acteur Geoffrey Rush en Jurassic Park-ster Sam Neill aan boord mag je toch wel het één en het ander verwachten. Maar het zijn niet alleen deze heren die uitstekend tot hun recht komen in de film die gebaseerd is op het toneelstuk The Wild Duck.

Paul Schneider speelt zeer overtuigend de rol van Christian, de verloren zoon van de lokale zakenman Henry (Geoffrey Rush). Christian keert terug in zijn geboorteplaatsje op het moment dat zijn vader in het huwelijksbootje stapt met de veel jongere Anna (Anna Torv) en noodgedwongen zijn fabriek moet sluiten wegens tegenvallende resultaten. Eenmaal terug in het dorp zien we hoe Christian oude herinneringen ophaalt, nog altijd vecht tegen de fles en samen met zijn oude kameraad Oliver (Ewen Leslie) de boel op stelten zet.

Het eerste uur vraag ik mij ook af waar de titel The Daughter op slaat, maar in het tweede deel vallen de puzzelstukjes langzaam op hun plaats. De jonge Odessa Young speelt de rol van de tiener Hedvig uitstekend en als dochter van Oliver en Charlotte (Miranda Otto) speelt zij in het slot van de door Simon Stone geregisseerde film een belangrijke rol. De terugkeer van Christian neemt namelijk de nodige problemen met zich mee als hij een reeks van gebeurtenissen in werking stelt die de duistere geheimen van de personages stuk voor stuk aan het licht brengt. Van Charlotte’s overspel tot aan Walter’s (Sam Neill) tijd in de gevangenis.

The Daughter is dan ook een uitstekend familiedrama dat enorm interessant is en als kijker blijf je gedurende 96 minuten geïnteresseerd kijken naar wat er zich allemaal op het scherm afspeelt. Mede te danken aan de prachtige settings en het fenomenale acteerwerk van de hoofdrolspelers. Remain in Light brengt de film op een nette DVD op de markt. De kwaliteit van zowel het beeld als het geluid is prima, maar het is wel jammer dat het schijfje geen bonusmateriaal bevat.

Met dank aan Remain in Light voor het DVD recensie-exemplaar.

4 gedachten over “The Daughter (2016) DVD recensie