The Call

The Call (2020) recensie

The CallLin Shaye en Tobin Bell mogen toch wel de routiniers in het horrorgenre worden genoemd. Shaye is in de ijzingwekkende reeks Insidious te zien als medium Elise terwijl Bell de gevreesde en maniakale seriemoordenaar Jigsaw heeft gespeeld in de lugubere reeks Saw. Nu slaan zij de handen ineen en zij spelen belangrijke rollen in de horrorfilm The Call. Die mij aangenaam heeft verrast.

Samenvatting van het verhaal – Chris (Chester Rushing) is een nieuwe scholier de kennismaakt met Tonya (Erin Sanders) en haar vrienden Brett (Sloane Morgan Siegel) en Zack (Mike Manning). Ze trekken samen op en Chris ontdekt al snel dat zijn vriendengroepje een gruwelijke hekel heeft aan Edith (Lin Shaye). Een oude dame en de voormalige eigenaresse van een kinderdagverblijf. Waar het zusje van Tonya op jonge leeftijd spoorloos verdween. Nu zinnen zij op wraak en ze zijn vastbesloten om Edith en haar echtgenoot Edward (Tobin Bell) een lesje te leren. Maar Edith is geen vrouw om mee te sollen.

Recensie – Als een op leeftijd geraakt koppel zijn Lin Shaye en Tobin Bell de aangewezen personen om de rollen van Edith en Edward te spelen en zij doen dit ook vol overtuiging. Helaas is het acteerwerk van de jonge hoofdrolspelers minder sterk, maar niet tenenkrommend slecht. Het is voldoende om van The Call te genieten. Want het is een spannende en bij vlagen angstaanjagende film. Die door het vlotte tempo en het toch wel unieke verhaal geen seconde verveelt.

Voor een film van dit kaliber is het budget vaak zeer beperkt, maar regisseur Timothy Woodward Jr. weet met beperkte middelen het maximale te bereiken. De special effects en de make-up effecten zijn dan ook van een goede kwaliteit terwijl de filmmaker zich nauwelijks schuldig maakt aan de welbekende horror clichès. De schrikmomenten zijn zeer beperkt aanwezig terwijl hij de spanning uitstekend opbouwt. Dat maakt The Call zeker de moeite waard. Vooral als spannende en bovennatuurlijke horrorfilms jouw ding zijn.

3