The Blacklist – Seizoen 3 (2015) DVD recensie

The Blacklist - Seizoen 3Na een zenuwslopend slot van The Blacklist – Seizoen 2 keek ik enorm uit naar het vervolg. Recentelijk is The Blacklist – Seizoen 3 op DVD verschenen en is het dus een mooi moment om te kijken hoe de voortvluchtige crimineel Raymond “Red” Reddington (James Spader) en FBI-agente Elizabeth Keen (Megan Boone) hun missie om een gevaarlijke schaduwregering te ontmaskeren voortzetten. Inmiddels zijn ze op de vlucht voor de geheime taskforce waar zij ooit voor hebben gewerkt en dat levert spannende momenten op.

De jacht op de zogenaamde Blacklisters (topcriminelen die op de zwarte lijst staan) gaat onverbiddelijk door, maar in het derde seizoen begint het verhaal steeds meer vorm te krijgen. Desalniettemin blijft het nog steeds onduidelijk waarom Red vrijwillig met de FBI samenwerkt om zware criminelen tot een halt toe te roepen en wat zijn relatie is met Liz. De relatie tussen hen staat dan ook centraal in dit seizoen. Vooral in de spannende beginfase is er een sterke drang om te weten wat hun relatie is. Maar evenals in de voorgaande seizoenen krijg jij daar als kijker niet echt een antwoord op.

Zo blijft het spannend. Daarnaast krijgen personages zoals Agent Ressler (Diego Klattenhoff), Agent Mojtabai (Amir Arison) en Agent Navabi (Mozhan Marnò) meer schermtijd en eisen nieuwkomers zoals Solomon (Edi Gathegi) en Susan Hargrave (Famke Janssen) op positieve wijze de aandacht op. Ook oude bekenden zoals Tom Keen (Ryan Eggold) en Harold Cooper (Harry Lennix) keren weer terug. Het acteerwerk is weer dik op orde met in het bijzonder James Spader die rol van Reddington weer zeer overtuigend speelt.

The Blacklist – Seizoen 3 is spannend en op een aantal momenten zelfs ontroerend. De acteurs geven alles om iets unieks neer te zetten en daar slagen zij dan ook volledig in. De serie wordt met het seizoen beter en in de 23 afleveringen van circa 40 minuten worden er belangrijke onthullingen gedaan en verhaallijnen afgerond. Desalniettemin wordt de beerput flink open getrokken en zijn er veel meer duistere geheimen die zowel de taskforce als Reddington en Liz tot het uiterste drijven. En dat gaat in dit seizoen iets vaker gepaard met spectaculaire actiescènes.

Sony Pictures Home Entertainment brengt de televisieserie in een 6 disc DVD versie op de markt en de schijfjes bevatten een goede beeld- en geluidskwaliteit. Daarnaast zijn er veel extra’s aanwezig zoals audiocommentaar, verwijderde en verlengde scènes en verschillende specials. In deze specials is er aandacht voor de stunts van The Blacklist – Seizoen 3, een portret van Aram Mojtabai, de schurken en de quotes in het derde seizoen en het maken van de strips die op de serie zijn gebaseerd.

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment en Weber Shandwick voor het DVD recensie-exemplaar.

7 thoughts to “The Blacklist – Seizoen 3 (2015) DVD recensie”

1. Omdat ik nog veel te veel andere dingen moet zien 🙂 Op het moment kijk ik The People vs. OJ, Narcos, Luke Cage, Westworld en heb ik er nog een aantal liggen waar ik aan wil beginnen 🙂

1. Ik heb ook t/m het einde van seizoen drie gezien. Nog steeds vind ik het een erg vermakelijke serie, maar ik vrees wel enigszins dat de rek er op den duur uitraakt. Nu is het met name nog de briljante Spader die de kar trekt, maar op het narratieve vlak moeten de grote onthullingen er toch een keer uitkomen-om dan op het hoogtepunt te stoppen.