The Black Room (2017) recensie

The Black RoomIk krijg soms filmtips van familie, vrienden en kennissen. Zo kreeg ik laatst als tip om The Black Room te kijken. Een horrorfilm die sinds kort op Netflix staat. De film werd omschreven als “een pornofilm zonder porno”. Ja, wat kun je daarvan verwachten? Dat bloed, gore en seks gepaard gaan in films zie je wel vaker. Dan denk ik aan films zoals Hellraiser, Lesbian Vampire Killers en Zombie Strippers. Maar is The Black Room een film die het niveau van deze films kan evenaren?

Het concept is zeker niet onaardig. Paul (Lukas Hassel) en Jennifer (Natasha Henstridge) verhuizen naar een nieuwe woning waar een kwaadaardige en oversekste entiteit leeft die het al gauw heeft gemunt op het echtpaar. Terwijl Jennifer regelmatig het slachtoffer wordt van de geest zijn lusten, wordt Paul bezeten door de entiteit die maar een doel voor ogen lijkt te hebben. Seks hebben met zoveel mogelijk vrouwen die hij na afloop dan ook nog het liefst op een gruwelijke wijze om het leven brengt. Met als resultaat een softcore pornofilm met zo nu en dan een borst in beeld, veel bloed en gore.

Maar ook enorm slecht acteerwerk, gedateerde special effects en dan maar te zwijgen over de amateuristische wijze waarop de film in elkaar is gezet en hoe het flinterdunne verhaal wordt verteld. De logica is ver te zoeken en de semi-erotische scènes die dan nog voor het kijkplezier moeten zorgen zijn niet om aan te zien. Hoewel ik dan wel eventjes genoten heb van ‘the chick from species’ die een nogal intiem onderonsje met een wasmachine heeft. Maar goed, het bleef bij een glimlach op het gezicht. Niets meer. The Black Room is dus een film die je gerust kunt overslaan. Tenzij je toch wel enorm nieuwsgierig bent naar dit wanproduct.

Score: 5,0