The Babysitter (2017) recensie

The BabysitterWelke jongen droomt er niet van? Je bent 12 jaar en je hebt een knappe blondharige oppas die het liefst in een strakke hotpants en naveltruitjes rondloopt. Maar wat voor de een een droom is, is voor de ander een nachtmerrie. In de Netflix Original The Babysitter is het voor de 12-jarige Cole (Judah Lewis) overduidelijk het laatste. Als enige van zijn klas heeft hij nog een oppas en hij wordt daar dan ook flink mee gepest. Maar zijn zorgen verdwijnen als sneeuw voor de zon als zijn knappe oppas Bee (Samara Weaving) hem te hulp schiet. Het feest is helemaal compleet als zijn ouders een weekend weggaan en hem met Bee achterlaten.

Cole en Bee hebben een speciale band. Ze doen leuke dingen samen en ze hebben lol. Maar de jonge tiener is toch enorm nieuwsgierig naar wat zijn babysitter allemaal doet als hij eenmaal op bed ligt. Daarom besluit hij om op een avond wakker te blijven om Bee te bespioneren. De verhalen van zijn klasgenootjes over wilde orgie’s hebben Cole toch enorm nieuwsgierig gemaakt. Maar als hij het eenmaal voor elkaar weet te boksen om zijn oppas in actie te zien, ziet hij meer dan waar hij om gevraagd heeft. Met als gevolg dat hij met gevaar voor eigen leven weerstand moet bieden tegen zijn maatje en haar moordlustige gasten.

Dat leveren hilarische en bloederige momenten op. De reacties van de tiener als hij zijn knappe babysitter ziet transformeren in een koelbloedige moordenares zijn enorm grappig evenals de wijze waarop een aantal personages aan hun einde komen. Flauw en onzinnig is het zeker, maar dat mag de pret zeker niet drukken. In vergelijking met genregenoten zoals The Cooties en Freaks of Nature, is The Babysitter veel leuker en zelfs spannender. Regisseur McG, bekend van Terminator: Salvation en This Means War, levert dus een heerlijke vlotte film af voor de populaire streamingdienst Netflix die je naar mijn mening niet mag missen.