The Appearing (2014) recensie

The AppearingAls filmmaker wil je graag een film creëren die boven de rest in het genre uitstijgt. Een uniek product waar je niet alleen trots op kunt zijn, maar die er ook voor zorgt dat de kijkers een plezierige filmavond beleven. Scenarist en regisseur Daric Gates ondernam in 2014 een dappere poging om het publiek een mysterieuze horrorfilm voor te schotelen. Maar The Appearing heeft helaas te kampen met een groot aantal minpunten en daarmee ook snel zal worden vergeten.

Na de tragische dood van hun dochtertje besluiten Michael (Will Wallace) en zijn vrouw Rachel (Emily Brooks) om te verhuizen naar een rustig plaatsje. Michael probeert het leven als gerespecteerde politieagent weer op te pakken terwijl Rachel met grote regelmaat de psychiater bezoekt om haar verdriet te kunnen verwerken. Terwijl zij er het beste van proberen te maken, zorgt een duistere entiteit voor onrust. De lijken stapelen zich op en Michael probeert met al zijn macht te ontdekken wat er gaande is. En dat terwijl zijn vrouw ook het doelwit van deze gevaarlijke tegenstander lijkt te zijn.

Saai
Hoewel The Appearing voortvarend begint wordt het snel duidelijk dat de film een lange zit gaat worden. Door de wijze waarop het op waarheid gebaseerde verhaal wordt verteld en het toch wel vreemde montagewerk, moet je als kijker de touwtjes aan elkaar vast zien te knopen. Normaliter vind ik het niet zo erg om tijdens het kijken van een film te puzzelen, maar dan moet het verhaal wel onderhoudend genoeg zijn om daar moeite in te willen steken. Dat is helaas niet het geval.

Belabberd acteerwerk
Er is geen film die perfect is en de minpuntjes kunnen vaak gecompenseerd worden door andere zaken die wel op orde zijn. Maar in het geval van The Appearing moet ik nog eens diep graven en tot de conclusie komen dat ik werkelijk niets positiefs over de horrorfilm kan zeggen. De make-up effecten zijn niet overdreven spectaculair en het acteerwerk van zowel Will Wallace als Emily Brooks is ronduit slecht te noemen. Daarom mag ik ook met een gerust hart concluderen dat de film die via Videoland te zien is een complete tijdverspilling is geweest.

1

Steun Filmliefhebber.com

Wil jij weten hoe jij Filmliefhebber.com kunt steunen? Klik hier voor meer informatie.