Terminator Resistance (2019) recensie

De Terminator-films zijn sinds de release van The Terminator in 1984 immens populair. De enorme fanbase raakt niet uitgepraat over de Science Fiction avonturen die niet alleen de filmcarrière van Arnold Schwarzenegger lanceerde, maar ook ter inspiratie diende voor kwalitatief wisselende videogames. Waarmee de gamer de strijd kan aangaan met Skynet en een leger van geavanceerde machines. In Terminator Resistance kan je opnieuw aan de slag met een arsenaal aan wapens en een aantal bijzondere skillsets. Met als doel om Skynet voor eens en altijd te stoppen.

Judgment Day

Terminator Resistance speelt zich af na Judgment Day. De wereld is verwoest en de machines jagen de laatste overlevenden op in de ruïnes van wereldsteden zoals Los Angeles. De City of Angels is het podium waar je als soldaat Jacob Rivers driftig op zoek gaat naar bondgenoten. Vlak nadat hij zijn divisie is verloren tijdens een aanval van de T-800 moordmachines. Hij belandt uiteindelijk bij een aantal overlevenden die samenwerken om de moordpatrouilles van Skynet te slim af te zijn, maar zijn uiteindelijke doel is om het verzet te vinden. Want hij heeft waardevolle informatie om te delen.

Speurtocht

Tijdens de speurtocht kom je regelmatig oog in oog te staan met de machines, die Skynet heeft voortgebracht om op een zo efficiënt mogelijke manier de mensheid uit te roeien. Door de ruïnes van een grauw Los Angeles kan je op een slinkse wijze je vijand omzeilen, maar in een shooter ga je natuurlijk vol voor de confrontatie. Het is immers geen uitdaging om de metalen vijanden razendsnel om te toveren in schroothoopjes. Die vol zitten met ammunitie en materialen waarmee je extra ammunitie, EHBO dozen en uitbreidingen voor je wapens kunt craften. Je hoeft je dan ook geen zorgen te maken over te weinig middelen om in je missies te kunnen slagen. Terwijl het verzamelen en het craften verdacht veel lijkt op de speelstijl van genregenoot Fallout 4.

Grafisch ondermaats

Maar zo mooi als Fallout 4 is Terminator Resistance niet. Terwijl de game van Bethesda al op grafisch vlak soms veel te wensen overliet. Grafisch gezien is de game niet veel beter dan een PlayStation 3-game en dat is jammer. Ondanks dat de herkenbare robots en machines uit de films wel spot on zijn en de wereld van Los Angeles overduidelijk geïnspireerd is op de scènes die we in de film Termintor 2; Judgment Day hebben gezien. Door deze te mixen met de herkenbare soundtrack uit de tweede Terminator-film, krijg je als fan wel echt een warm gevoel. Terwijl er ook leuke verwijzingen en herkenbare personages aanwezig zijn. Minpuntje is dat Arnold Schwarzenegger niet te zien of te horen is in de game.

Voor de fans

Terminator Resistance is dan ook een game voor de fans. Die de eentonigheid, gebrek aan uitdagingen en ondermaatste graphics voor lief nemen. Als liefhebber van de filmreeks heb ik mij er dan ook prima mee vermaakt en voor de gamer die niet zo sterk is in shooters, is dit een zeer geschikte game om eens met het genre kennis te maken. Maar dat neemt niet weg dat de wens om een solide Terminator-game te spelen blijft bestaan. Want ook Terminator Resistance schiet evenals zijn voorgangers op te veel vlakken tekort.

Waardering: 2.5 uit 5.