Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows

Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows (2016) Blu-ray Disc recensie

De jeugdhelden Leonardo (Pete Ploszek), Donatello (Jeremy Howard), Raphael (Alan Ritchson) en Michaelangelo (Noel Fisher) keren in Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows terug voor een bombastisch avontuur waarin de schildpaddenbroers het opnemen tegen de Shredder (Brian Tee), het buitenaardse gedrocht Krang (Brad Garrett) en de onnozele Bebop (Gary Anthony Williams) en Rocksteady (Sheamus). En dat doen zij natuurlijk niet alleen! Ook April O’Neil (Megan Fox), Vernon Fenwick (Will Arnett) zijn weer van de partij om de heroes in a half shell te helpen in hun pogingen om de wereld te redden.

Evenals in het eerste deel heeft het verhaal maar weinig om het lijf. De Shredder is terug, hij heeft twee supermutanten gecreëerd die zijn commando’s opvolgen en intussen sluit hij een alliantie met de kwaadaardige Krang wiens doel is om de mensheid te onderwerpen. Daar moeten de turtles een stokje voor steken en dat gaat gepaard met enorm veel geweld, verbluffende CGI en special effects en onderbroekenlol. Precies wat je van een film als Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows mag verwachten.

De acteurs werden met behulp van de motion capture techniek omgetoverd in de uiterst gedetailleerde superhelden en zij hebben overduidelijk lol in het spelen van de gedigitaliseerde iconen die in de jaren ’80 en ’90 voor veel kijkplezier zorgden. Vooral voor de fan van het eerste uur is een weerzien met de gemoderniseerde ninja turtles een moment van vreugde, want het roept fijne herinneringen op. Dat is mede te danken aan de easter eggs die de makers in de film hebben gestopt en het introduceren van herkenbare personages zoals Krang, Bebop, Rocksteady en Casey Jones (Stephen Amell).

Onderaan de streep doet de door Dave Green precies dat wat het moet doen en dat is het publiek vermaken. Voor de fans een fijn moment om herinneringen op te halen en voor de nieuwe generatie de perfecte kans om kennis te maken met de gemuteerde schildpadden, meester Splinter en diens aartsvijand Shredder. De film is inmiddels zowel digitaal als op DVD en Blu-ray Disc verkrijgbaar en ik mocht met dank aan Paramount Home Entertainment een kritische blik werpen op de Blu-ray versie. Het beeld is evenas het geluid van een uitmuntende kwaliteit en een leuke hoeveelheid extra’s maakt het schijfje interessanter om in huis te halen. Naast 3 verwijderde scènes staan er een aantal leuke specials op de goedgevulde disc.

In de 8 minuten durende special ‘We Are Family’ zien we hoe de acteurs de rollen van turtles hebben ingevuld en hoe de gedigitaliseerde personages tot leven zijn gekomen. In ‘Whoa! Expanding The Turtleverse’ krijgt de kijker binnen 14 minuten meer informatie over de introductie van de nieuwe personages en wat de insteek is geweest om een vervolg te maken. In de 6 minuten durende special ‘House party’ staat men stil bij het creëren van het nieuwe ondergrondse onderkomen van de turtles en in ‘It’s tricky inside the van’ laat men zien hoe de vuilniswagen is omgetoverd tot de Turtle-mobiel. De specials worden aangevuld met kleine featurettes waarin men in 3 minuten laat zien hoe de digitale personages van draft tot eindresultaat in de scènes zijn geplakt en welke herkenbare easter eggs er allemaal terug te vinden zijn in de film.

Met dank aan Paramount Home Entertainment en Triple P Entertainment voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

2 gedachten over “Teenage Mutant Ninja Turtles: Out of the Shadows (2016) Blu-ray Disc recensie