Surviving The Game (1994) recensie

Surviving The GameJe hebt van die films die je als kind hebt gezien en enorm goed vond. Ik ben dan altijd nieuwsgierig of ik nu nog steeds onder de indruk zou zijn en het komt dus regelmatig voor dat ik een oudere film op de kop tik om die te herzien. Maar dat is vaak een uitdaging! Zo was ik al een poosje op zoek naar de actiethriller Surviving The Game en ik kwam deze film van de week tegen op het Internet. Uiteraard heb ik deze direct aangeschaft en gekeken en ik hoopte dat ik niet teleurgesteld zou worden.

Surviving The Game is qua verhaal geen moeilijke film. Ice-T speelt de rol van de zwerver Mason die geen zin meer heeft in het leven. Maar als hij de kans krijgt om als een begeleider van een groep jagers aan de slag te gaan grijpt hij die met beide handen aan. Onder leiding van zakenman Burns (Rutger Hauer) vertrekt de groep naar een afgelegen gebied waar Mason al snel tot de ontdekking komt dat hij niet één van de jagers is, maar het prooi is! In het bosrijke gebied moet hij alles uit de kast trekken om de bloeddorstige jagers een stapje voor te zijn en om dit krankzinnige spel te overleven.

De door Ernest R. Dickerson geregisseerde film stelt zeker niet teleur terwijl deze al meer dan 20 jaar oud is! Het verhaal is niet super interessant, maar er is genoeg actie en spanning aanwezig om de kijker te vermaken. Daarnaast spelen de acteurs de rollen prima, maar dat is ook niet zo vreemd. Een betere casting had er niet kunnen zijn. Rutger Hauer speelt als routinier de rol van Burns prima terwijl Ice-T de perfecte keuze is om de doortastende Mason te spelen. En dan wordt het lijstje gecompleteerd door acteurs zoals Charles S. Dutton, F. Murray Abraham en Gary Busey. De rollen die John C. McGinley en William McNamara invullen zijn niet bijzonder, maar dat is ook niet zo erg.

Wie zin heeft in een avondje actie en spanning zit gebakken met Surviving The Game. Een film met een hoog tempo en een gevestigde cast die ruim 20 jaar na de release nog steeds vermaakt. Voor mij persoonlijk een fijne bevestiging dat ik als klein jochie al een goede smaak voor films had en ik ben dan ook blij dat ik deze film alsnog op DVD heb weten te bemachtigen. En de wijze les is geweest om een film direct aan te schaffen als je deze aan jouw collectie wilt toevoegen, want voordat je het weet is die nergens meer te krijgen.

3 thoughts to “Surviving The Game (1994) recensie”

1. Ja!! Ik heb echt jaren gezocht naar deze film (wist dat het iets met hunten was). Vond hem destijds doodeng maar wilde ‘m zo graag nog eens zien. Tnx! Zet ‘m meteen op de lijst 🙂