Stranger Things – Seizoen 2 (2017) recensie

Stranger Things - Seizoen 2Het eerste seizoen van de mysterieuze en spannende Netflix Original Stranger Things smaakte naar meer. Vlak na de release van de door The Duffer Brothers bedachte televisieserie kwam dan ook het nieuws naar buiten dat Stranger Things een vervolg zou krijgen. Inmiddels staat het tweede seizoen een klein weekje online en ik heb er weer van genoten. Stranger Things – Seizoen 2 is wellicht nog spannender en spectaculairder dan het eerste seizoen hoewel ik moet toegeven dat het mysterieuze sfeertje (dat in het eerste seizoen zo nadrukkelijk aanwezig is) langzaam maar zeker verdwijnt.

In het tweede seizoen nemen de mysterieuze gebeurtenissen waar de jonge vriendjes Mike (Finn Wolfhard), Dustin (Gaten Matarazzo) en Lucas (Caleb McLaughlin) mee te maken krijgen in rap tempo toe. Nu hun maatje Will (Noah Schnapp) uit de ondersteboven wereld is teruggekeerd, gaat hun onderzoek naar deze andere dimensie onverbiddelijk door. Terwijl Will tot grote zorgen van zijn moeder Joyce (Winona Ryder) lichamelijke klachten heeft na zijn verdwijning, probeert het vriendengroepje te ontcijferen hoe zij de monsters uit de andere wereld kunnen stoppen. En dat terwijl politiechef Jim Hopper (David Harbour) wellicht de sleutel heeft om het mysterie te ontrafelen.

De 80’s vibe zit er opnieuw goed in. De decors, de kostuums en zelfs de muziek is helemaal in sync met de jaren 80 wat Stranger Things nog steeds een heerlijke mix van The Goonies meets Aliens maakt. De special effects zijn weer van een uitstekende kwaliteit evenals het acteerwerk van de uiteenlopende hoofdrolspelers. Daarnaast wordt de vaste cast aangevuld met nieuwe personages zoals de macho Billy Hargrove (Dacre Montgomery) en zijn stiefzusje Maxine (Sadie Sink) terwijl The Lord of the Rings-acteur Sean Astin de rol van Joyce’s nieuwe vriend Bob voor zijn rekening neemt.

Het enige minpuntje aan Stranger Things – Seizoen 2 is dat het mysterieuze sfeertje langzaam maar zeker verdwijnt. Hoewel de mix van actie, spanning, humor en romantiek nog steeds op orde is, vallen de puzzelstukjes langzaam maar zeker op hun plaats terwijl de kijker meer te weten komt over de mysterieuze ondersteboven wereld en haar inwoners. Desalniettemin voldoet Stranger Things – Seizoen 2 aan de hoge verwachtingen en smaakt het nog steeds naar meer. Gelukkig heeft de populaire streamingdienst inmiddels aangekondigd dat het derde seizoen al in de maak is.

3 thoughts to “Stranger Things – Seizoen 2 (2017) recensie”