Spectral (2016) recensie

SpectralNetflix is goed bezig. De streamingdienst wordt steeds beter door een relevant aanbod voor haar klanten te genereren, gebruiksvriendelijke functies aan de app toe te voegen en ze produceren op grote schaal exclusieve series en films. De Science Fiction/thriller Spectral is één van de door Netflix geproduceerde titels die ik wel interessant vond en daarom ben ik er eens lekker voor gaan zitten.

Spectral is geen moeilijke film, maar een ruim anderhalf uur durend spektakel waarin een special-ops team in het veld wordt gestuurd als zij ontdekken dat er een mysterieuze en niet te stoppen entiteit in een afgelegen oorlogsgebied losloopt. Omdat het fenomeen alleen zichtbaar is door een speciale bril te gebruiken wordt de uitvinder Dr. Clyne (James Badge Dale) ingeschakeld om het speciale team van soldaten te begeleiden in hun zoektocht naar het vreemde wezen. Maar het onderzoek loopt al snel uit op een spannende overlevingstocht als zij ontdekken dat de moordlustige entiteit met geen enkel wapen te stoppen is.

Regisseur Nic Mathieu weet als nieuwkomer een vermakelijke en spannende film voor te schotelen. Het acteerwerk scoort een voldoende op het rapport, de CGI animaties en de special effects zijn uitstekend en de actie is van een hoog niveau. Spectral, met hoofdrollen voor James Badge Dale, Emily Mortimer en Bruce Greenwood, is dan ook een heerlijk tussendoortje die je even mee kunt pakken als je een abonnement op Netflix hebt.

2 thoughts to “Spectral (2016) recensie”