Snoopy and Charlie Brown: The Peanuts Movie

Snoopy and Charlie Brown: The Peanuts Movie (2015) Blu-ray Disc recensie

Wie kent de antropomorfe en handgetekende Beagle Snoopy van Charlie Brown niet? Het stripfiguur dat door Charles Schulz werd bedacht duikt al sinds de jaren ’50 op in strips en filmpjes en vorig jaar verscheen de avondvullende en computergeanimeerde film Snoopy and Charlie Brown: The Peanuts Movie in de bioscoop. In dit leuke avontuur zien we hoe de dagdromende hond en zijn trouwe kameraadje Woodstock opnieuw de strijd aangaan met The Red Baron en zien we hoe Charlie Brown indruk probeert te maken op zijn nieuwe klasgenootje.

Regisseur Steve Martino had een duidelijk doel voor ogen en hij wilde de kenmerkende en herkenbare tekenstijl van de eerder verschenen Snoopy strips en films combineren met de moderne technologie. Snoopy and Charlie Brown: The Peanuts Movie is dan ook qua stijl niet te vergelijken met genregenoten zoals Ice Age, Epic en Rio die eveneens door Blue Sky Studios werden gemaakt. Ondanks dat Charlie Brown, zijn beste vriend Linus, zijn hondje Snoopy en de Woodstock met behulp van de computer op het beeld zijn getoverd, is de ouderwetse stijl ontzettend herkenbaar. En ik word daar als liefhebber erg vrolijk van.

Snoopy praat nog steeds niet en zijn acties en dromen worden met behulp van voice-overs en tekstballonnetjes duidelijk gemaakt. Ook de volwassenen (die ook niet in beeld verschijnen) produceren nog steeds een trompetachtig geluid terwijl Charlie Brown en zijn klasgenootjes Lucy, Peppermint Patty, Sally en PigPen wel spreken. Deze stemmetjes zijn ingesproken door Noah Schnapp, Hadley Belle Miller, Venus Schultheis, Mariel Sheets en A.J. Tecce. Een zeer jonge cast die overduidelijk hun vak verstaan en de stemmen van deze kleurrijke personages op een fantastische wijze hebben ingesproken.

Het verhaal van Snoopy and Charlie Brown: The Peanuts Movie is simpel en het brengt een duidelijke boodschap over op het jonge publiek. Je kunt alles bereiken als je maar doorzet en niet opgeeft. Voor de volwassenen is de film misschien iets te kinderachtig, maar de liefhebbers die zijn opgegroeid met Snoopy en Charlie Brown zullen toch een hoop plezier beleven aan deze film. En het is een mooie kans om een nieuwe generatie kennis te laten maken met dit iconische stripfiguur!

Na een succesvolle bioscooprelease verschijnt Snoopy and Charlie Brown: The Peanuts Movie op DVD en Blu-ray Disc en ik mocht met dank aan 20th Century Fox een blik werpen op de High-Definition versie van deze sfeervolle animatiefilm. Het beeld, dat in het formaat 1.85:1 en in 1080p op de schijf staat, ziet er fantastisch uit en het mooie DTS HD Master Audio 7.1 geluidsspoor klinkt geweldig! De film is ook in het Nederlands en in het Vlaams te bekijken en deze talen staan in DTS 5.1 op de schijf. Deze soundtracks klinken eveneens prima. Het bonusmateriaal bestaat uit verschillende Snoopy video’s, een blik achter de schermen bij het maken van de film, een blik achter de schermen bij het maken van de videoclip van de titelsong Better When I’m Dancing, de videoclip van het nummer dat door Meghan Trainor is gezongen en een sing-a-long versie waar je op kunt meedansen en -zingen. Voor de liefhebber staan er ook een paar filmpjes op de disc die uitleg geven hoe je zelf Snoopy, Woodstock en Charlie Brown kunt tekenen. Naast deze interessante extra’s staan er ook trailers van Snoopy and Charlie Brown: The Peanuts Movie op de disc en krijg je een voorproefje op de nieuwe Ice Age film voorgeschoteld!

Met dank aan 20th Century Fox voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

2 gedachten over “Snoopy and Charlie Brown: The Peanuts Movie (2015) Blu-ray Disc recensie