Sing

Sing (2016) Blu-ray Disc recensie

Wellicht ken je televisieprogramma’s zoals The Voice of Holland, Holland’s Got Talent en Idols waarin deelnemers alles geven om een status als popster te kunnen claimen. Ik heb helemaal niets met deze talentenjachten, maar ik mag ook niet ontkennen dat het immens populair is. Zo populair dat deze shows als inspiratie dienen voor films zoals Sing. Een animatiefilm waar ik enorm van genoten heb.

Toen de door Garth Jennings en Christophe Lourdelet geregisseerde film vorig jaar in de bioscoop verscheen had ik toch mijn vraagtekens bij het concept. Mensachtige dieren die kunnen praten en zingen en meedoen aan de talentenjacht van Buster Moon (Matthew McConaughey). Een koalabeer die een ouderwets theater bezit en al jaren wacht op die ene doorbraak met een succesvolle show. Al gauw verzamelen zangtalenten Rosita (Reese Witherspoon), Mike (Seth MacFarlane), Ash (Scarlett Johansson), Johnny (Taron Egerton) en Meena (Tori Kelly) zich bij het theater waar de audities in volle gang zijn.

De film zit vol met humor, maar ook met veel herkenbare popsongs uit de jaren ’40 tot heden. Meezingen is dus haast verplicht terwijl je zo nu en dan in een deuk ligt om de doordachte grappen en slapstick. Dat het verhaal verder weinig om het lijf heeft mag geen naam hebben, want het is goed genoeg om te entertainen. En met mooie computeranimaties lukt het de filmmakers om het veeleisende publiek niet alleen een vermakelijke, maar ook een kwalitatief goede animatiefilm voor te schotelen.

Sing is vanaf woensdag verkrijgbaar op een kwalitatief uitstekende Blu-ray Disc die naast een haarscherpe beeld- en prachtige geluidskwaliteit ook interessante extra’s bevat. Daaronder 3 minifilms, een making of, muziekclips en sing-a-long songs. De Blu-ray Disc bevat ook de film op DVD en er is een Ultraviolet code aanwezig om de film aan je digitale bibliotheek te kunnen toevoegen. Een zeer nette en complete versie dus van Universal Pictures Benelux.

Met dank aan Universal Pictures Benelux en Triple P Entertainment voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

3 gedachten over “Sing (2016) Blu-ray Disc recensie