Secret Obsession (2019) recensie

Secret ObsessionDe titel van de kersverse Netflix Original Secret Obsession geeft al veel prijs over waar de thriller over gaat. Obsessie. In een vorm die ik mij lastig kan voorstellen. We hebben het allemaal weleens gehad dat we helemaal hoteldebotel waren en er veel voor zouden over hebben om samen met iemand te kunnen zijn. Maar de grote vraag is dan natuurlijk hoever je zou gaan. Het hoofdpersonage in de door Peter Sullivan geregisseerde film heeft daar zo zijn eigen ideeën over.

Jennifer (Brenda Song) en Russell (Mike Vogel) zijn gelukkig getrouwd, maar het geluk is van korte duur als Jennifer betrokken raakt bij een aanrijding. Hoewel ze het ongeluk ternauwernood overleeft, lijdt zij aan geheugenverlies. Zij herkent Russell dan ook niet meer terwijl de bezorgde echtgenoot niet afwijkt van haar bedzijde. Eenmaal thuis aangekomen blijft hij de zorgzame man, maar Jennifer voelt dat er iets niet helemaal in de haak is. En als zij op onderzoek uitgaat doet zij een gruwelijke ontdekking.

Simpel vermaak
Een thriller hoort spannend te zijn met een verhaal vol met plotwendingen die de kijker aan de buis gekluisterd laat zitten. Het is dan ook jammer dat Sullivan’s creatie vrij snel te doorgronden is en dat er nog maar weinig verrassingen overblijven. Dat neemt niet weg dat de film op een aantal momenten spannend en daarmee ook vermakelijk is. Mede te danken aan het solide acteerwerk van Brenda Song en Mike Vogel. De acteurs die de hoofdrollen spelen en die je wellicht herkent uit films zoals The Social Network en Cloverfield.

Ziek
Het concept is een stuk griezeliger dan de film zelf. Ik ga natuurlijk niet verklappen hoe de vork precies in de steel zit, maar als je de film al hebt gezien weet je misschien wel waar ik het over heb. Het verhaal is dan ook behoorlijk ziek en ergens ook enorm realistisch. Dat de uitwerking dan ook iets te wensen overlaat is een logisch vervolg. Evenals het feit dat Secret Obsession niet bestempeld kan worden als een topper in het genre, maar zonder twijfel een kijkbeurt meer dan waard is.

2.5
3.33 (3 votes)