Rose Plays Julie

Rose Plays Julie (2019) recensie

Rose Plays JulieAnn Skelly is bekend van haar rollen in de series Red Rock en Vikings en ze speelt in het drama Rose Plays Julie de rol van Rose. Een jonge vrouw, die in opleiding is als veearts en op zoek gaat naar haar ware identiteit. De door Joe Lawlor en Christine Molloy geregisseerde film gaat dan ook over een zoektocht van een doortastende vrouw. Die na al die jaren toch wilt weten wie nu eigenlijk haar biologische ouders zijn.

Samenvatting van het verhaal – Rose (Ann Skelly) is een jonge vrouw die druk bezig is met haar opleiding als veearts. Maar dat ze niet weet wie haar biologische ouders zijn knaagt. Ze gaat dan ook op zoek naar haar biologische moeder en ze komt al snel actrice Ellen (Orla Brady) op het spoor. Via een omweg weet Rose contact met haar te leggen terwijl ze ook ontdekt dat ze een iets jongere halfzus heeft. Dat zorgt ervoor dat ze extra gedreven is om uit te zoeken waarom ze destijds door haar biologische moeder is afgestaan. Maar sommige geheimen kunnen beter bewaard blijven. Iets dat Rose op een pijnlijke manier ontdekt.

Recensie – Vanaf het eerste moment zie je al dat er iets niet helemaal in de haak is met Rose. Een jonge vrouw, die nogal stoïcijns door het leven stapt. Door het goede acteerwerk van Ann Skelly is de emotieloze Rose een interessant personage. Dat ook op de meest vreemde manieren contact legt met zowel haar biologische moeder als vader. Een gebeurtenis die iets in werking stelt en dat ervoor zorgt dat de levens van deze drie individuen volledig op zijn kop worden gezet.

Door de goede en rustige opbouw leer je als kijker meer over de personages. Niet alleen Ann Skelly imponeert, maar ook Orla Brady en Game of Thrones-acteur Aidan Gillen acteren zeer overtuigend. Vooral Gillen weet als de sympathiek ogende archeoloog Peter een vuist te maken. Het is interessant genoeg om de aandacht erbij te houden terwijl we in de slotfase worden getrakteerd op iets meer spanning. Het tempo wordt opgevoerd en we zien hoe Rose van een kalme stabiele dame transformeert in een karakter dat op wraak zint. Een bijzondere wending, die Rose Plays Julie net even iets specialer maakt.

3.5