Ron Goossens, Low Budget Stuntman (2017) recensie

Ron Goossens Low-Budget StuntmanRon Goossens, Low Budget Stuntman is de nieuwste film van Steffen Haars en Flip van der Kuil. De mannen die de komedieshow New Kids hebben bedacht, maar ook de vermakelijke komedies New Kids Turbo en New Kids Nitro hebben geregisseerd. Gezien het feit dat ik deze films erg vermakelijk vind was ik ook enorm nieuwsgierig naar deze film die sinds kort verkrijgbaar is via VOD en op DVD en Blu-ray Disc.

In Ron Goossens, Low Budget Stuntman speelt New Kids-acteur Tim Haars de rol van Ron. Een alcoholist die na een waanzinnige stunt een YouTube-sensatie wordt en al gauw in de filmwereld belandt als hij in zee gaat met de inhalige manager Berrie (Michiel Romeyn). Maar het leven van de stuntman gaat niet over rozen en zijn huwelijk staat op springen. De enige manier om zijn relatie met de overspelige Angela (Maartje van de Wetering) te redden is om Bo Maerten, de populairste actrice in Nederland, in bed te krijgen. Een onmogelijke taak voor Ron, of toch niet?

Ron gaat van set naar set, werkt met grote namen zoals Dick Maas en Martin Koolhoven en doet zijn uiterste best om de beeldschone Bo in bed te krijgen. Niet dat hij er veel van meekrijgt, want hij is altijd kei lam! Vergroeid met zijn blik bier trotseert Ron de grootste gevaren die een filmset te bieden heeft en dat leveren vaak komische fragmenten op. Toch is de film op dat vlak niet zo sterk als genregenoot New Kids. Iets dat Haars en van der Kuil ook erkennen in het slot. Ron Goossens, Low Budget Stuntman is dan ook een film waar meer drama en een verhaal in zit.

Dat is niet erg, maar soms compleet overbodig. En dat terwijl het tempo in Ron Goossens, Low Budget Stuntman een stuk lager ligt dan in een film zoals New Kids Nitro. Toch heb ik zo nu en dan weer in een deuk gelegen van het lachen en dat is ook grotendeels te danken aan Tim Haars die met deze rol bewijst dat hij geen sidekicks nodig heeft om de kijker te entertainen. En met een korte speelduur van slechts 78 minuten is het een prima filmpje om op een tropische zondagmiddag op te zetten. Vanaf nu verkrijgbaar op een kwalitatief uitstekende Blu-ray Disc die naast een mooie beeld- en geluidskwaliteit ook een shitload aan outtakes bevat.

Met dank aan eOne Entertainment Benelux voor het Blu-ray recensie-exemplaar.

2 thoughts to “Ron Goossens, Low Budget Stuntman (2017) recensie”