Total Recall (2012) recensie

Total RecallDouglas Quaid (Colin Farrell) is een fabrieksmedewerker die voor zijn gevoel iets mist in zijn leven. Daarom besluit hij om een bezoek te brengen aan Rekall, een firma die gespecialiseerd is in het implementeren van nepherinneringen. Doug hoopt met zijn nieuw verworven herinneringen de leegte in zijn leven op te vullen. Maar zijn bezoek aan de Rekall-vestiging verloopt dramatisch als speciale eenheden van de overheid een inval doen en Doug aanzien voor een geheime agent. Na een miraculeuze ontsnapping slaat hij de op de vlucht voor de autoriteiten en doet hij er alles aan om deze mysterieuze zaak tot op de bodem uit te zoeken. Maar hij komt al gauw tot de ontdekking dat sommige geheimen en herinneringen beter verstopt kunnen blijven.

Underworld-regisseur Len Wiseman kreeg de pittige klus om de rauwe klassieker Total Recall van zijn Nederlandse collega Paul Verhoeven te vernieuwen. Hij trekt alles uit de kast om het veeleisende publiek en de sceptici een goede actie/sciencefiction voor te schotelen en naar mijn mening is hij daar ook volledig in geslaagd. In een futuristische wereld die door middel van visuele en speciale effecten tot stand is gekomen, zien we spannende achtervolgingen, spectaculaire explosies en vuistgevechten terwijl het met de minuut duidelijker wordt hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit. Het is de truc om deze remake niet te vergelijken met zijn ijzersterke voorganger, want dan zijn er wel een aantal puntjes van kritiek. Maar je kunt wel eens aangenaam verrast worden als je deze film met een open mind ontvangt. Ik had in ieder geval een smile van oor tot oor na het zien van deze heerlijke no-brainer.

0 thoughts to “Total Recall (2012) recensie”