Three To Tango

Three to Tango (1999) recensie

Kies je voor een miljoenenopdracht of kies je voor de minnares van je opdrachtgever waar je stapelverliefd op bent? Het is een moeilijke keuze die de ambitieuze architect Oscar Novak (Matthew Perry) moet maken. Maar hij heeft een groter probleem dan het risico lopen dat hij de miljoenenopdracht verliest als hij voor zijn droomvrouw kiest, want de hele wereld denkt dat hij een homoseksueel is. En tot overmaat van ramp schakelt de zelfingenomen Charles Newman (Dylan McDermott) zijn hulp in om zijn minnares Amy (Neve Campbell) te bespioneren.

Al snel raakt Oscar goed bevriend met Amy die er ook zeker van is dat hij een homoseksueel is. Maar niets is minder waar. Oscar raakt tot over zijn oren verliefd op de kunstenares en dat zorgt voor grote problemen. Hij moet niet alleen de schijn ophouden dat hij een homoseksuele professional is om een prijs in de wacht te slepen, maar hij moet ook ervoor zorgen dat hij zijn opdracht niet verliest als de waarheid aan het licht komt.

Three To Tango is een heerlijke romkom met veel hilarische fragmenten. Daar is Friends­-ster Matthew Perry grotendeels verantwoordelijk voor hoewel ook tegenspelers Oliver Platt als zijn partner Peter en de lieftallige Neve Campbell enorm grappig zijn. De chemie tussen Perry en de Scream­-actrice is overduidelijk aanwezig en zij vormen een mooi koppel op het scherm. En Dylan McDermott is prima gecast als de arrogante en onzekere zakenman Charles Newman. De door Damon Santostefano geregisseerde romantische komedie is naar mijn mening een uitstekend filmpje die zeker tot één van mijn favorieten uit het genre behoort.

[usr 3.5 size=20]

0 gedachten over “Three to Tango (1999) recensie

1. Romcom is niet echt mijn genre, dus deze heb ik dan ook niet eerder gezien (en zal ik ook waarschijnlijk voorlopig niet kijken). Toch goed te weten dat deze de moeite waard is 🙂