The Expendables 2 (2012) recensie

The Expendables 2Het team van Barney Ross (Sylvester Stallone) krijgt een uiterst gevaarlijke opdracht van CIA-agent Church (Bruce Willis). Zij moeten de inhoud van een kluis ophalen in het Oost-Europese land Gazak dat nog steeds als een van de gevaarlijkste plaatsen ter wereld wordt bestempeld. De missie loopt voor Barney en zijn maten voorspoedig totdat de gevaarlijk huurling Vilain (Jean-Claude Van Damme) ten tonele verschijnt. Hij vermoordt een van de mannen van Barney en hij vertrekt met de inhoud van de kluis. Voor de meedogenloze mannen van Ross is dat reden genoeg om de achtervolging in te zetten, hun overleden teammaat te wreken en de missie alsnog te voltooien. Maar daar hebben zij wel de nodige hulp bij nodig…

Krankzinnige explosies, grof geweld waarbij de ledematen in het rond vliegen en foute oneliners. Meer hoef je ook niet te verwachten van The Expendables 2. De spektakelfilm van regisseur Simon West bevat enorm veel hoogtepunten waarin het grove geweld en bloedvergieten niet worden geschuwd. Het is niet alleen een hommage aan de vertrouwde actiefilm van vroeger, maar het is tevens een zeer vermakelijke productie die ook de jongere generatie kennis laat maken met de helden uit het verleden. Ik was even bang voor het feit dat de heren toch echt op een leeftijd zijn gekomen dat hun optreden allesbehalve geloofwaardig zou zijn, maar niets blijkt minder waar. Als actiejunk die opgroeide met de films van Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone en Jean-Claude van Damme, die zich allemaal in deze film van hun beste kant laten zien, ben ik zeer aangenaam verrast. Op naar deel 3!

0 thoughts to “The Expendables 2 (2012) recensie”

1. Alhoewel ik de eerste film erg vond tegenvallen, moet ik zeggen dat ik van dit tweede deel veel meer genoten heb. Vooral de scènes met Schwarzenegger en Norris waren leuk en die opening was heerlijk 🙂