The Amazing Spider-Man (2012) recensie

The Amazing Spider-ManPeter Parker (Andrew Garfield) is een briljante scholier met een enorme interesse voor genetica. Wanneer hij in het lab van zijn idool Curt Connors (Rhys Ifans) wordt gebeten door een genetisch gemanipuleerde spin, verandert Peter in een persoon met bovennatuurlijke krachten die vergelijkbaar zijn met die van het achtpotige insect. Wanneer de eigenzinnige student geconfronteerd wordt met de misdaad in zijn directe omgeving, besluit hij om als zijn alter-ego Spider-Man en met zijn nieuw verworven krachten de criminaliteit tot een halt toe te roepen.

Hoewel de oudere Spider-Man-films slechts enkele jaren oud zijn, besloot de filmmaatschappij om de franchise nieuw leven in te blazen. The Amazing Spider-Man van regisseur Marc Webb is een fantastische actiefilm vol verbluffende special effects die zijn voorgangers moet doen vergeten. Het is ook één van de weinige films waarvan ik vind dat het 3D-effect wel degelijk meerwaarde biedt. Het acteerwerk is ook goed te noemen. Andrew Garfield is een uitstekende vervanger van Tobey Maguire – die in de voorgaande delen de rol van de superheld op zich nam – terwijl Emma Stone het prima doet als Peter Parker’s vriendinnetje Gwen Stacey. Een puntje van kritiek is het lange wachten op de eerste scènes waarin Spider-Man te zien is, want men neemt ruim de tijd om iedereen te introduceren. Maar na een uur wordt het lange wachten beloond en krijgt het publiek een zeer onderhoudende actiefilm voorgeschoteld.

0 thoughts to “The Amazing Spider-Man (2012) recensie”

1. Verbaas me nog steeds over de snelle reboot en vraag me af of ik die “origin story” nog een keer wil zien. Sta niet echt te springen om ‘m in de bios te gaan bekijken.