The Age of Adaline

The Age of Adaline (2015) recensie

De eerste echte hoofdrol voor Michiel Huisman in een Amerikaanse film is voor mij al reden genoeg om naar de bioscoop te vertrekken. Ongeacht wat het genre is. En nu heb ik toch wel het geluk dat ik vrijwel alle genres leuk vind. The Age of Adaline is een romantische film en ik moet eerlijk bekennen dat dit in de regel niet het genre is dat mij naar de auto beweegt en naar de dichtstbijzijnde bioscoop laat scheuren. Maar voor de door Lee Toland Krieger geregisseerde film heb ik toch even tijd vrij gemaakt. En ik heb daar ook geen spijt van!

In The Age of Adaline speelt Blake Lively de rol van de bevallige Adaline, een vrouw die in 1908 werd geboren en op 29-jarige leeftijd het slachtoffer wordt van een ernstig auto-ongeluk. Hoewel zij het ongeval weet te overleven, merkt Adaline dat ze geen dag ouder wordt. Min of meer vervloekt door de eeuwige jeugd besluit Adaline om haar geheim met niemand te delen en ze neemt telkens een andere identiteit aan om uit de schijnwerpers te blijven.

Op een dag ontmoet zij de charmante Ellis (Michiel Huisman) die als een blok valt voor Adaline. Maar zij wil niets van hem weten. Ze kan het namelijk niet nog een keer aan om iemand te verliezen die dichtbij haar staat. Toch weet Ellis Adaline te overtuigen om met hem mee te gaan als hij voor een weekendje naar zijn ouders gaat. En dan gebeurd er iets dat ook Adaline niet zag aankomen. Als Ellis Adaline aan zijn vader voorstelt, ontdekt zij dat William (Harrison Ford) een oude bekende uit het verleden is.

The Age of Adaline is een authentieke romantische dramafilm en enorm zoetsappig. Dat is een groot pluspunt als je een liefhebber bent van dit soort films, maar als je hier niets mee hebt dan is het toch een lange zit. Deze duurt namelijk iets minder dan 2 uur en dat is voor een romantische film toch aan de pittige kant. Ik had het ook niet erg gevonden als het een half uurtje korter had geduurd. Dat neemt niet weg dat The Age of Adaline goed in elkaar steekt, een film is waarin het acteerwerk dik op orde is en de fans van zwijmelfilms op hun wenken bediend. Het moet alleen wel jouw cup of tea zijn wil je hiervan kunnen genieten.

[usr 2.5 size=20]

3 gedachten over “The Age of Adaline (2015) recensie