Ted (2012) recensie

TedDe achtjarige John Bennett (Mark Wahlberg) heeft geen vriendjes en daarom wenst hij dat zijn knuffelbeer Teddy (Seth MacFarlane) tot leven komt. De volgende dag krijgt het jongetje de verrassing van zijn leven als Teddy loopt en praat! Ruim 27 jaar later zijn John en Teddy nog steeds de beste vriendjes tot grote ergernis van John’s vriendin Lori (Mila Kunis). Het onvolwassen gedrag van John en zijn levende knuffelbeer zorgt voor enorm veel frustraties. En wanneer de asociale teddybeer voor de zoveelste keer de huisregeltjes van het koppel aan zijn laars lapt, is voor Lori de maat vol. Zij stelt John voor de lastige keuze; of zijn maatje voor het leven eruit of het beëindigen van de relatie met de vrouw van zijn dromen…

De uitnodigende poster van Ted doet vermoeden dat je als bezoeker een zoetsappige komedie over een man en zijn eigenaardige relatie met een pluizige teddybeer krijgt voorgeschoteld, maar niets is minder waar. De rauwe komedie van de bedenker van Family Guy is een film waarin grove en platte humor niet worden geschuwd. De personages blowen en vloeken erop los en de pluche speelgoedbeer probeert elke vrouw het bed in te krijgen (en vreemd genoeg lukt het hem ook met enige regelmaat). In de door Seth MacFarlane geregisseerde film draait het niet om een goed uitgewerkt verhaal en overtuigend acteerwerk, maar om de grappen van de grofgebekte teddybeer en diens bijzondere levensstijl. Gelukkig zorgt dat voor genoeg vermaak om de spraakmakende komedie te bestempelen als een geslaagde film die meer dan de moeite waard is om te gaan zien.

3 thoughts to “Ted (2012) recensie”