Sinister (2012) recensie

SinisterMisdaadschrijver Ellison Sowalt (Ethan Hawke) heeft al jaren geen bestseller meer geschreven, maar als hij hoort van een onopgeloste moordzaak ziet hij zijn kans om een succesvol boek te schrijven. Samen met zijn gezin verhuist hij naar het huis waar het familiedrama heeft plaatsgevonden tot groot ongenoegen van zijn vrouw en de plaatselijke bewoners. Maar Ellison heeft meer te vrezen van een doos vol oude 8mm films die hij op zolder vindt dan van de plaatsgenoten die hem vermanen om zo snel mogelijk te vertrekken. Hij komt een afschuwelijk mysterie op het spoor als hij de films bekijkt terwijl hij zich er niet van bewust is dat hij met zijn speurtocht het kwaad aantrekt en op die wijze onbedoeld zijn gezin in gevaar brengt.

De trailer van Sinister was al veelbelovend, maar het is meer regel dan uitzondering dat daar juist het gevaar in schuilt en dat je moet waken voor een teleurstelling. Maar na het zien van de door Scott Derrickson geregisseerde horror/thriller mag ik met een gerust hart concluderen dat deze film een topper in het genre is. De verwende liefhebber van het horrorgenre wordt getrakteerd op een aantal smerigheden en bloedige slachtpartijen terwijl er ook genoeg spanning aanwezig is om de liefhebber van thrillers te verwennen. Naar mijn mening is dit een ideale combinatie van de twee genres die een bezoekje aan de bioscoop meer dan waard is.

0 thoughts to “Sinister (2012) recensie”

1. Hou zelf niet van horror, dus deze skip ik. Volgende bioscoopbezoek wordt The Hobbit in 3d HFR. Ben niet de grootste LoTR fan, maar ben er wel benieuwd naar, zeker in dit nieuwe formaat.