Sex Tape

Sex Tape (2014) recensie

Je bent verliefd. De vonken springen er vanaf en je ligt vaker samen in bed dan dat je samen op de bank zit of in de stad loopt. Datzelfde geldt voor Jay (Jason Segel) en Annie (Cameron Diaz) die niet van elkaar kunnen afblijven. Totdat zij gezegend worden met twee kids en het dagelijkse leven een sleur begint te worden. Hun agenda’s zitten overvol en in het aantal vrije uurtjes dat zij hebben wordt het bed vaker gebruikt om wat slaap in te halen dan om de liefde te bedrijven.

De spanning is weg en de grote vraag die blogger Annie zichzelf stelt is hoe zij het vuurtje weer kan aanwakkeren. Al gauw komt ze op het briljante idee om een seksvideo te maken! Het heeft niet veel nodig om haar gulle echtgenoot, die telkens de nieuwste tablets koopt en zijn oude exemplaren weggeeft aan vrienden, familie en zelfs de postbode, te overtuigen. De tablet wordt opgesteld en de woonkamer wordt omgetoverd tot een set van een amateuristische pornoclip. En na drie uur intensief seksen doet de tablet braaf zijn werk en deelt hij het videootje met alle gesynchroniseerde tablets die Jay ooit heeft weggegeven.

En je kunt het al raden! Jay en Annie gaan op een missie om alle tablets terug te halen en om de pikante clip te verwijderen. Stel je toch voor dat je beste vriend, je buurman of zelfs je moeder een videootje onder ogen krijgt te zien waarin je de meest bijzondere seksstandjes uitprobeert. Met de meest flauwe smoesjes en ongeloofwaardige verhalen proberen zij de tabletgebruikers te overtuigen om het cadeautje weer in te leveren en dat zorgt soms voor hilarische fragmenten. Terwijl Jay de afleidingsmanoeuvres inzet, probeert Annie met haar charmes en overtuigingskracht de tablets te bemachtigen. Laat het maar aan Jason Segel over om het publiek te trakteren op een aantal lachwekkende fragmenten hoewel ook Cameron Diaz weer prima tot haar recht komt in een romkom als deze.

Toch is er enig gebrek aan chemie tussen de hoofdrolspelers. En let’s face it. Jason Segel en Cameron Diaz vormen nu niet bepaald een geloofwaardig stelletje. Sex Tape moet het dan ook hebben van het grote aantal lachwekkende fragmenten. Bijvoorbeeld wanneer ze bij Annie’s baas (Rob Lowe) aankloppen om een vergeven tablet terug te halen en als dat bezoekje eindigt in een gevecht met een valse hond en het snuiven van een lijntje cocaïne. En ook de scène waarin zij inbreken bij de serverruimte van een grote pornowebsite om de uitgelekte video te verwijderen is hilarisch te noemen. Overigens pakt Jack Black nog een klein rolletje mee in dit fragment als de grote baas van de pornodistributeur. Zo zijn er nog meer leuke voorbeelden te noemen.

De liefhebbers van zwijmelfilms en romantiek zullen niet enorm veel plezier beleven aan de door Jake Kasdan geregisseerde romkom. Het is een vrij platte komedie met wat schunnig taalgebruik, functioneel naakt (het enige wat je te zien krijgt zijn een paar blote billen) en slapstick komedie. Ik vond het zelf wel een vermakelijk filmpje, maar geen topper in het genre. Daar is Sex Tape helaas niet innovatief genoeg voor.

Ik zoom even in op de DVD van Sex Tape die ik mocht beoordelen en deze schijf is kwalitatief goed te noemen. Het beeld ziet er goed uit en ook het geluid klinkt prima. Het bonusmateriaal bestaat uit de korte documentaire Het moment vastleggen waarin de castleden en de crewmembers stilstaan bij de productie van de romantische komedie en een korte film genaamd Dit is Hank Rosenbaum waarin Rob Lowe, die overigens de rol van de CEO van de speelgoedfabrikant prima speelt in de film, nog eenmaal in de huid kruipt van het grappige personage en uitleg geeft over de mooie kunstwerken die in zijn villa hangen. Het is een grappige opvulling van de loze ruimte op de schijf. De Blu-ray versie bevat overigens meer bonusmateriaal, zoals verwijderde scènes en bloopers. Die ontbreken helaas op de DVD die vanaf heden verkrijgbaar is.

Met dank aan Sony Pictures Home Entertainment voor het DVD recensie-exemplaar.

0 thoughts to “Sex Tape (2014) recensie”