Resident Evil: Retribution (2012) recensie

Resident Evi:l RetributionDe speciale eenheid van de Umbrella Corporation neemt onder leiding van Jill Valentine (Sienna Guillory) de laatste veilige haven op aarde onder vuur wanneer de grootste commerciële entiteit ter wereld ontdekt dat Alice (Milla Jovovich) – een succesvol experiment uit het verleden van de organisatie – aan boord de Arcadia is. Na een explosieve confrontatie met de agenten van Umbrella, ontwaakt Alice in een ondergronds onderzoekscentrum waar haar vijanden nog steeds experimenteren met het gevaarlijke T-virus. Met hulp uit onverwachte hoek moet Alice opnieuw zien te ontsnappen aan de krankzinnige wetenschappers van Umbrella terwijl ze in de moderne faciliteit wordt opgejaagd door bloeddorstige zombies.

Het vijfde deel in de reeks is een vermakelijke actiefilm die het voornamelijk moet hebben van de actie en de special effects, want inmiddels is er geen plaats meer voor een goed verhaal en uitgediepte karakters. Regisseur Paul W.S. Anderson kiest deze keer voor hersenloos vermaak en laat oude bekende uit het verleden zoals Michelle Rodriguez en Oded Fehr uit de vorige delen terugkeren zonder enigszins de moeite te doen om uit te leggen waar hun personages opeens vandaan komen. Zelfs de zombies eisen deze keer geen hoofdrol op, want de focus ligt volledig op hoofdrolspeelster Milla Jovovich en haar personage dat opnieuw in strakke kledij en met een arsenaal aan wapens dat geen normaal mens ter wereld kan meedragen de strijd aangaat met Umbrella en diens creaties. Hoewel de actie en de verbluffende special effects een hoop goed maken, is Resident Evil: Retribution niets meer dan een flauwe kopie van de voorgaande delen.

Score: 5,0

0 thoughts to “Resident Evil: Retribution (2012) recensie”