Pitch Perfect 2

Pitch Perfect 2 (2015) recensie

Het is alweer 3 jaar geleden dat de romantische en bovenal muzikale komedie Pitch Perfect werd uitgebracht en sinds deze week zijn de Barden Bella’s terug in Pitch Perfect 2. Elizabeth Banks, die evenals in het eerste deel de komische commentatrice Gail speelt, mag deze keer als debutante plaatsnemen in de regiestoel en ze levert een vermakelijke film ondanks dat deze niets meer is dan een opgepoetste herhaling van de film die Jason Moore in 2012 regisseerde.

Anna Kendrick keert terug als Beca en deze keer moet zij samen met de dames van de a capella zanggroep de naam van de Barden Bella’s zien te zuiveren. Na een gênant optreden voor de Amerikaanse president Obama, waarin Fat Amy (Rebel Wilson) een onaangename hoofdrol opeist, worden de dames geschorst voor de zangcompetitie. Maar als zij als regerend kampioen de wereldkampioenschappen a capella zingen in Kopenhagen weten te winnen, mogen zij weer meedoen aan het toernooi om hun titel verdedigen.

Natuurlijk gaat er weer veel fout en in het tweede deel ligt de nadruk vooral op slapstick komedie. Rebel Wilson, een fijne verschijning die een film als deze iets meer kleur kan geven, zorgt voor enorm veel humor. Toch heb ik het allemaal al eerder gezien. Haar spontane uitspattingen, improvisatiekunsten en gevatte opmerkingen ontbreken ook deze keer niet. Ook de wrijvingen en frustraties binnen de groep is niets nieuws en deze keer gaan de meiden van de Barden University naar een trainingskamp waar de strenge en voormalige Bella Aubrey (Anna Camp) de scepter zwaait. En in de voorbereidingen op de zware eindstrijd in Denenmarken komen de dames ook regelmatig oog in oog te staan met de ijzersterke concurrent Das Sound Machine. En die ontmoetingen leveren spectaculaire muzikale hoogtepunten op.

Oude en nieuwe nummers passeren de revue, oude bekende keren terug en nieuwe personages, zoals de schattige Emily (Hailee Steinfeld) en haar moeder Katherine Junk (Katey Sagal), worden geïntroduceerd. Pitch Perfect 2 is een film die goed in elkaar is gezet en Elizabeth Banks mag naar mijn mening trots zijn op haar regiedebuut. De film voldoet aan alle verwachtingen en slaagt juist, omdat deze dichtbij het origineel blijft. Ik vind het ook een pluspunt dat dit deel veel komischer is dan zijn voorganger. Rebel Wilson, die opnieuw de rol van Fat Amy voortreffelijk speelt, maar ook Keegan-Michael Key als de neurotische muziekproducer en Adam DeVine als de grappige Bumber, zijn hier grotendeels verantwoordelijk voor hoewel het komische duo John (John Michael Higgins) en Gail (Elizabeth Banks) ook voor veel grappige momenten zorgt. Ik vind Pitch Perfect 2 dan ook echt een aanrader aan de liefhebbers van de eerste film en iedereen die een leuke muzikale komedie weet te waarderen.

6 gedachten over “Pitch Perfect 2 (2015) recensie

1. Filmliefhebber.com is helemaal into the sequels 🙂
    Wil deze ook wel zien maar staat niet zo hoog op mijn verlanglijstje.
    De eerste film vond ik leuk maar niet zo leuk als mijn collega bloggers moet ik zeggen.

2. Het was wel heel dichtbij het origineel en naar mijn mening was deze net wat minder. De nummers minder memorabel en de focus all over the place. Plus Das Sound Machine had natuurlijk moeten winnen, die hadden een veel betere show 😉