Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest

Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest (2006) recensie

Drie jaar na het overweldigende succes van Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl, verschijnt het tweede deel in de franchise die gebaseerd is op de gelijknamige wildwaterbaanattractie in de pretparken van Disney. Regisseur Gore Verbinski keert terug om de regie van deze avontuurlijke familiefilm voor zijn rekening te nemen terwijl ook hoofdrolspelers Johnny Depp, Orlando Bloom en Keira Knightley terugkeren voor een nieuw en vermakelijk piratenavontuur.

In het tweede deel worden ook nieuwe personages geïntroduceerd zoals de meedogenloze en bovenmenselijke piratenkapitein Davy Jones. Jones opent de jacht op de Black Pearl en Jack Sparrow wanneer de kapitein van het beruchte piratenschip zijn schuld moet inlossen. Terwijl Jack op de vlucht slaat proberen Will Turner en zijn geliefde Elizabeth de doodstraf te ontlopen. Zij krijgen de taak om de unieke kompas van kapitein Jack over te dragen aan de meedogenloze en machtige Lord Beckett. Beckett is een van die nieuwe personages die in Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest worden geïntroduceerd.

Bill Nighy werd met behulp van de Motion Capture techniek omgetoverd tot de imposante Davy Jones en de Brit speelt de rol van deze schurk voortreffelijk. Ook Tom Hollander heeft overduidelijk veel plezier in zijn vertolking van de malicieuze Lord Beckett. Johnny Depp verdient opnieuw een dikke pluim voor zijn uitstekende vertolking van de knotsgekke piraat Jack Sparrow terwijl Orlando Bloom en Keira Knightley het eveneens prima doen als Will Turner en zijn aankomende bruid Elizabeth Swann.

Met een speelduur van twee en een half uur lijkt de door Gore Verbinski geregisseerde avonturenfilm aan de lange kant, maar de film kijkt makkelijk weg. Er is continu actie en spanning aanwezig terwijl deze momenten goed worden afgewisseld met een flinke dosis humor. De special effects zijn om van te smullen en ook de daverende soundtrack van Hans Zimmer versterkt het heerlijke Pirates-sfeertje dat in zijn voorganger al overduidelijk aanwezig was. Om die reden is Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest een waardige opvolger die de fans doet smeken om meer.

[usr 3.5 size=20]

0 thoughts to “Pirates of the Caribbean: Dead Man’s Chest (2006) recensie”