Lovely Molly

Lovely Molly (2011) recensie

Is Lovely Molly een psychologische thriller of een angstaanjagende horrorfilm? Dat vroeg ik mijzelf af na het zien van deze film op de streamingdienst Videoland Unlimited. Het voordeel van een lidmaatschap op een streamingdienst als deze is dat je zo nu en dan aangenaam verrast wordt door onbekende titels waar je nog nooit iets over hebt gehoord. En als filmliefhebber geef ik films graag een kans als de korte samenvatting interessant genoeg is. Dat was dan ook het geval bij Lovely Molly.

In de door Eduardo Sánchez geregisseerde film speelt Gretchen Lodge de rol van Molly, een pasgetrouwde vrouw die samen met haar echtgenoot Tim (Johnny Lewis) verhuisd naar haar ouderlijk huis dat al jaren leegstaat. Dit tot grote verbazing van haar zus Hannah (Alexandra Holden), want de jeugd van de twee vrouwen was allesbehalve prettig. Dit wordt ook duidelijk naar de kijker als Molly in de eerste nachten van haar verblijf in het huis stemmen en voetstappen hoort.

Het verhaal suggereert dat Molly en haar jongere zusje op jonge leeftijd zijn mishandeld door hun vader, maar dit wordt nooit bevestigd. De filmmaker laat sowieso veel aan de verbeelding over en als kijker moet je dan ook de gaten in het verhaal zelf zien in te vullen. En dat is lastig als je niet alle informatie ontvangt. De grote vraag is dan ook of Molly een psychologische aandoening heeft die haar beweegt om in het huis te blijven waar zij zoveel ellende heeft meegemaakt of dat haar overleden vader uit het hiernamaals is teruggekeerd om het leven van zijn dochter opnieuw te vergallen.

Gretchen Lodge speelt de rol van Molly uitstekend en dat zorgt er ook voor dat ik overwegend positief ben over Lovely Molly. Foutloos is de film zeker niet, maar door de drukkende sfeer en haar overtuigende spel heb ik mij goed vermaakt met deze spannende horrorfilm die lastig te doorgronden is. Heb je dus even niets te doen en heb je zin in een avondje griezelen? Dan raad ik je zeker even aan om Videoland Unlimited op te starten om deze film te gaan kijken.

[usr 2.5 size=20]

6 gedachten over “Lovely Molly (2011) recensie

1. You had me at: “Is Lovely Molly een psychologische thriller of een angstaanjagende horrorfilm?”

Ik had wel eerder van deze film gehoord, maar mijn interesse is nu vergroot.

2. Heb hier nog nooit van gehoord. Mijn gratis lidmaatschap van Videoland Unlimited is verlopen anders had ik m wel een kans willen geven. Maar ik ga er niet voor betalen voor dat belabberde aanbod van hun