Jupiter Ascending

Jupiter Ascending (2015) recensie

Het duurde even voordat Jupiter Ascending in de bioscoop verscheen, want het project van Andy en Lana Wachowski zou al eerder in 2014 in de bioscoop verschijnen. Maar nu is het eindelijk zover. Het langverwachte spektakel, met Step Up-ster Channing Tatum en Mila Kunis, draait vanaf nu in de bioscoop en ik kon niet wachten om de film van de bedenkers van The Matrix te gaan zien.

Het verhaal heeft een romantische ondertoon en het is minder intelligent opgezet dan de verhalen die de Wachowski’s eerder schreven, maar dat mag de pret zeker niet drukken. De jonge Jupiter Jones (Mila Kunis) heeft een hekel aan haar leven waarin zij als een normale jonge vrouw haar dagen vult met schoonmaakwerk. Maar haar saaie leventje krijgt een compleet andere wending als opeens de dappere en stoere soldaat Caine (Channing Tatum) ten tonele verschijnt.

In een spectaculaire scène rekent de genetisch gemodificeerde strijder genadeloos af met een groep van afstotelijke wezens die Jupiter willen vermoorden. Al gauw ontdekt zij dat het doelwit is van de maniakale Balem Abrasax (Eddie Redmayne), een erfgenaam van een machtig dynastie die Jupiter als een bedreiging ziet. Aan Caine is het de taak om haar te beschermen en de gevaarlijke Balem en zijn handlangers te stoppen.

Zoals verwacht is Jupiter Ascending een groot spektakel waarin lange actiescènes vol verbluffende special effects en een bombastische soundtrack alle aandacht opeisen. De Wachowski’s gebruiken hun ervaring om het publiek van het begin tot het einde te vermaken en alles is dan ook tip top in orde. De computeranimaties van de gedigitaliseerde personages zijn overtuigend evenals die van de verschillende indrukwekkende ruimtevaartuigen en locaties, maar ook de manier waarop Caine met futuristische hulpmiddelen door de lucht zweeft is een lust voor het oog.

Channing Tatum zit prima in zijn vel als de meedogenloze krijger die langzaam maar zeker smelt voor de charmes van de lieve Jupiter, een rol die Mila Kunis prima speelt. Het is jammer dat Eddie Redmayne helaas niet weet te overtuigen in zijn rol als de meedogenloze Balem en ik had liever een acteur gezien die de ervaring heeft om een cynische crimineel neer te zetten. Gelukkig is dit het enige minpuntje wat ik kan noemen, want Jupiter Ascending is een heerlijke spektakelfilm die voor ruim twee uur topvermaak zorgt!

[usr 3.5 size=20]

0 gedachten over “Jupiter Ascending (2015) recensie